بازی برد برد عرضه شستا در بورس

 این سه ویژگی مهم در حوزه اقتصادی هم برای افراد حقیقی و هم برای افراد حقوقی بازار سرمایه و بورس را از بازار سنتی متمایز می کند. شفافیت یکی از موارد مهم در فغالیت اقتصادی است و بحث قانون مندی و امنیت سرمایه گذاری نیز نیاز هر سرمایه گذار خرد و کلانی است که دنبال مقری است که سرمایه اش را در مسیری قرار دهد که امنیت سرمایه گذاری داشته باشد. ویژگی که بورس دارد امنیت لازم را برای سرمایه گذار ایجاد می کند. 

این سه ویژگی بازار بورس را از بازارهای دیگر متمایز می کند به شکلی که امروزه می بینیم که در دنیا و کشور ما هم این بازار خودش را در رشد و توسعه اقتصادی پیدا کرده است. یکی از نکات مهم که دغدغه امروز مجموعه مدیران اقتصادی کشور است بحث کنترل نقدینگی در کشور است. یکی از مباحث مهم در اقتصاد کشور ورود نقدینگی به بازار سرمایه است و اگر بازار سرمایه و بورس جایگاه خود را پیدا کند و اعتماد و اطمینان مناسب را در فضای اجتماعی کشور ایجاد کند می تواند بخشی از این نقدینگی مدیریت بشود.  

علاوه بر این موارد عرضه سهام شرکت های دولتی در بورس می تواند باعث نظارت همگانی بر روند این شرکت ها شود که گاهی این شرکت ها تبدیل به حیاط خلوت دولت ها می شوند.  

شستا یا همان شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی یک حجم عظیمی از شرکت ها را در خود اختصاص داده است. شستا بزرگترین هلدینگی است که به شکل چند رشته ای بیش از سه دهه فعالیت دارد و با سرمایه ثبت شده قابل توجهی در حدود هشتاد هزار میلیارد ریال امروز در کشورمان در حوزه های مختلف اقتصادی جایگاه ویژه ای دارد. شستا در حوزه های مختلف شرکت هایی را در زیرمجموعه خود دارد که با فعالیت درست می تواند باعث اشتغالزایی مناسب شود و در بازار سرمایه سودده باشد.  

مهمترین عامل برای عرضه شستا در بورس را می توان شفافیت امور مالی آن دانست. الان یکی از مشکلات بزرگ در شستا عدم شفافیت است و ورود این عرصه در بورس می تواند شفافیت را در آن ایجاد کند و حتما آثار خود را خواهد داشت.     

با عرضه کامل سهام شستا در بازار بورس، سازمان تامین اجتماعی که با مشکلات نقدینگی مواجه است، هم می تواند نفع مالی ببرد. امروز در شرکت های دولتی مشکلات مدیریت داریم که بسیاری از شرکت ها مدیریت ضعیفی دارند و با عرضه شرکت های شستا مشکل مدیریت ضعیف می تواند رفع شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.