شما هم باید در تب یادگیری زبان بسوزید!!!

سال هاست که در تمام دنیا و حتی ایران بازار یادگیری زبان خارجی، داغ داغ است و تب زبان آموزی به قدری زیاد است که حتی اگر همین حالا پای تان را بیرون از خانه بگذارید و وارد خیابان شوید، با تابلوهای تبلیغاتی مختلف موسسات زبان روبرو می شوید. اگر نخواهید راه دور بروید هم می توان به پیام های تبلیغاتی یا آگهی های تلویزیونی اشاره کرد.

حتی احتمالا در بین دوستان و آشنایان تان نیز حتما افرادی هستند که به یک، دو یا چند زبان خارجی مسلط هستند. اما ایا این سوال مهم برای تان پیش آمده که واقعا چرا این روزها تا این حد به تعداد متقاضیان یادگیری زبان های خارجی افزوده شده؟ راستش را بخواهید دلایل بسیاری برای یادگیری یک زبان خارجی وجود دارد. از کار کردن در یک کشور خارجی تا برقراری ارتباط با کسایی که نمی ‌توانند به زبان شما صحبت کنند. اما به طور کلی چه دلایلی هستند که ما را قانع به یادگیری یک زبان جدید می کنند؟

همه حتی شما هم می دانید که یادگیری زبان جدید زمان ‌بر است و به دقت نیاز دارد. اما ما این جاییم که راهی را پیش پای تان بگذاریم که در زمان کمتر و آسان تر، زبان خارجی که به آن علاقه دارید را بیاموزید و به آن مسلط شوید. در ادامه دلایلی می ‌آوریم که میزان اهمیت زیاد یادگیری یک زبان جدید را کاملا مشخص می ‌کنند.

یادگیری زبان خارجی از نان شب هم واجب تر است!!!

این عنوان تنها یک چیز را نشان می دهد که اگر تا همین حالا هیچ زبان خارجی را نیاموختید، باید دست بجانبانید. اهمیت یادگیری یک زبان خارجی حال فرقی ندارد، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی یا حتی چینی، به قدری زیاد است که بر تمام جوانب مختلف زندگی تان تاثیر می گذارد. بگذارید با یک یا دو مثال این را توضیح دهیم. فرض کنید وارد یک مهمانی می شوید، ناگهان بحثی پیش می آید که اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که برخی افراد نه تنها به یک زبان بلکه به دو یا سه زبان به جز زبان مادری شان تسلط دارند.

اصلا راه دور نرویم؛ قطعا هنگام پر کردن رزومه کاری با سوال " آیا به زبان خارجی مسلط هستید؟" مواجه شدید و دیده اید افرادی که پاسخ شان به این سوال مثبت باشد، روند استخدامی شان چه تفاوت هایی با سایرین دارد. حقوق بهتر و پست شغلی بالاتر جزو مواردی است که اگر همین حالا از نود درصد افراد بپرسند که آیا به دنبال آن هستید؛ همه پاسخ مثبت می دهند. اما برای رسیدن به آن تنها به مدرک تحصیلی و تجربه نیاز ندارید؛ یادگیری یک زبان دیگر هم می تواند موجب پیشرفت شما شود. امروزه اهمیت یادگیری زبانی به غیر از زبان مادری دو چندان شده. درصورتی که به دنبال شغل جدیدی هستید و یا تمایل دارید در شغل که فعالیت می ‌کنید پیشرفت کنید، مسلما برتری نسبت به دیگران برای تان بسیار جذاب است.

به عنوان مثال، زبان انگلیسی به دومین زبان پرکاربرد جهان تبدیل شده است. جمعیتی حدود دو میلیارد در سرتاسر جهان در سطح قابل قبولی به زبان انگلیسی تسلط دارند و می ‌توانند به این زبان صحبت کنند. این آمار نشان می دهد که به دلیل تعداد زیادی از افراد که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، بسیاری از شرکت‌ های بین ‌المللی و حتی شرکت های داخلی، زبان انگلیسی را برای تجارت شان انتخاب می‌ کنند. پس چرا شما جزو افرادی نباشید که هم در زندگی روزمره و هم در محیط کار یک سروگردن از دیگران بالاتر هستند؟!

زبان2

با آموختن یک زبان خارجی سلامت خود را حفظ کنید

براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده، صحبت به دو زبان یا حتی بیشتر برای فرآیند شناختی بسیار مفید است. معمولا عملکرد مغزی افراد تک زبانه با افرادی که به دو زبان تسلط دارند، متفاوت است. همین تفائت هاست سبب ایجاد فوایدی ذهنی می شود. باهوش تر شدن، دور کردن آلزامیر و زوال عقلی، بهتر شدن مهارت های تصمیم گیری و ... فقط تعدادی از مزایای یادیگیری یک زبان خارجی است.

به گفته بسیاری از محققان یادگیری یک زبان جدید مغز شما را در برابر کهولت سن محافظت می کند و همان طور که گفتیم، امکان ابتلا به بیماری های آلزایمر را تا چهار یا پنج سال به تعویق می اندازد در صورتی که بهترین دارو های آلزایمر هم بیماری را شش تا دوازده ماه به تعویق می اندازند. پس به هیچ عنوان کمکی که قرارگیری در مسیر آموزش زبان می تواند به شما و سلامت جسم و مغزتان بکند را فراموش نکنید.

من و زبان دوست و همراه شما در یادگیری چند زبان خارجی!

احتمالا با خواندن مطالب بالا، همین حالا تصمیم گرفتید که آموختن حداق یک زبان را اغاز کنید، اما شاید سردرگم باشید و ندانید که بهتر است از کجا شروع کنید؛ این کاملا طبیعی است. وقت شما گران بهاست پس باید در انتخاب یک موسسه آموزشی یا حتی یک راه و ابزار آموزش دقت کافی را داشته باشید. افراد بسیاری هستند که پول و وقت خود را صرف رفتن به کلاس های زبان مختلفی می کنند که پس از گذشت مدت ها، بازهم به نتیجه ی مطلوبی نرسیدند.

همانطور که گفتیم یادگیری زبان خارجی فرآیندی زمان بر است و وقت طلاست، پس باید در انتخاب روش آموزش و راهنمای آن به شدت دقت کنید، چرا که با هر گونه آموزش اشتباه، زمان را از دست می دهید. ما با استفاده از روش ها نوین و روز دنیا اقدام به طراحی و راه اندازی وب سایت آموزش آنلاین زبان های خارجی نموده ایم. اگر شما هم به دنبال یادگیری زبان دوم هستید، سایت من و زبان همین حالا در دسترس شماست. ما به عنوان متخصصین زبان های خارجی سعی داریم تا با بکارگیری روش های روز آموزش مانند تمرین و تکرار، به شما عزیزان یاری دهیم تا در یکی از زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ترکی، چینی و ... حرف اول را بزنید.

زبان3

یکی از مزایای بالقوه ی این وب سایت این است که با تمرین و تکرار زیاد شما را در یادگیری زبان مورد علاقه تان یاری می کند. خوشبختانه محیط و روند یادگیری زبان در این وب سایت به گونه ای است که شما می توانید هر مدت زمانی که می خواهید را به تمرین و تکرار مطالبی که آموختید، اختصاص دهید. پس معطل نکنید و همین حالا آموزش زبان مورد علاقه تان را آغاز کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.