نگاهی به AppGallery هوآوی؛ سومین فروشگاه نرم‌افزاری جهان

هوآوی در رویداد آنلاینی که برگزار شد جزئیات جالبی را در خصوص فروشگاه نرم‌افزاری جدیدش AppGallery منتشر کرد. براساس گفته مسئولان هوآوی، AppGallery در حال حاضر سومین فروشگاه نرم‌افزاری بزرگ ویژه دستگاه‌های موبایل، پس از پلی استور گوگل و اپ استور شرکت اپل به حساب می‌آید. گزارش هوآوی درباره عملکرد AppGallery به این شرح است:

"اپلیکیشن‌ها در بطن تجربه کاربر در استفاده از گوشی‌های هوشمند قرار دارند و فروشگاه‌های نرم‌افزاری نیز نقشی حیاتی در حوزه فناوری ۵G ایفا می‌کنند. تحقیقات انجام شده در خصوص فروشگاه‌های نرم‌افزاری نشان می‌دهد کاربران بیش از هرچیز، نگران حریم خصوصی و امنیت اطلاعات خود هستند. هوآوی کنار توسعه‌دهندگان سراسر دنیا می‌تواند اکوسیستمی ایمن را ایجاد کند که برای کاربران و توسعه‌دهندگان، سودمند خواهد بود."

فرآیند توسعه این فروشگاه نرم‌افزاری در سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد و هوآوی راهکارهای متفاوتی را برای جذب توسعه‌دهندگان به کار بست.

مسئولان این شرکت به تازگی اعلام کرده‌اند تعداد کاربران ماهیانه فروشگاه نرم‌افزاری هوآوی به بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر رسیده است. فروشگاه نرم‌افزاری هوآوی با بیش از ۵۵ هزار گروه نرم‌افزاری، مجموعه‌ای جامع به حساب می‌آید. این امر، با درنظر گرفتن شروع تازه‌ی AppGallery و رقبای سرسختی که در این حوزه به چالش کشیده‌ شده‌اند، یعنی پلی‌استور گوگل و اپ استور اپل، اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. تعداد توسعه‌دهندگان ثبت شده برای کار روی فروشگاه نرم‌افزاری هوآوی هم از ۱.۰۱ میلیون به ۱.۳ میلیون رسیده است تا تیم‌های بیشتری روی توسعه اپلیکیشن‌ها برای این فروشگاه نرم‌افزاری کار کند. هوآوی بیش از ۳ هزار متخصص را هم روی مهندسی اکوسیستم خود متمرکز کرده است.

هوواوی1

در حال حاضر سرویس‌های موبایلی گوگل در بیش از ۱۷۰ کشور و ناحیه در دسترس قرار گرفته‌اند. در توسعه این فروشگاه نرم‌افزاری، توسعه‌دهندگانی از آسیا-اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین همکاری دارند. هوآوی اعلام کرده سرویس Quick App این مجموعه نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد. با استفاده از سرویس Quick App در AppGallery کاربران می‌توانند بدون نیاز به دانلود و نصب اپلیکیشن، قابلیت‌ها و خدمات مختلف آن را تجربه کنند. این امر، عاملی برای رفع محدودیت‌ها روی گوشی‌های هوشمند، به ویژه نمونه‌هایی است که فضای ذخیره‌سازی محدودی دارند.

هسته سرویس‌های موبایلی هوآوی هم 24 کیت نرم‌افزاری نظیر Maps Kit، Machine Learning Kit، Scan Kit، Account Kit، Payments Kit را آماده کرده تا بیش از ۵۵ هزار اپلیکیشن به این منابع متصل شوند.

هوواوی2

هوآوی جهت رفع دغدغه کاربران سراسر جهان، تضمین کرده سرویس‌های محبوب و پرکاربردی نظیر فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر هم به زودی در AppGallery در دسترس قرار می‌گیرند. این تغییر، راهکاری برای ترغیب کاربران کشورهای غربی برای استفاده هرچه بیشتر از این فروشگاه نرم‌افزاری است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.