رشد هوآوی در بازار تبلت‌های هوشمند با محصولات نوآورانه

هوآوی در رویدادی که به طور مجازی برگزار شد از محصول جدید خود در بازار تبلت‌‌‌های هوشمند با نام HUAWEI MatePad Pro ۵G رونمایی کرد. این محصول همان‌طور که از عنوان آن پیداست از قابلیت ارتباطی ۵G استفاده می‌کند تا تبلتی مدرن برای بازار باشد.

HUAWEI MatePad Pro ۵G از صفحه‌نمایش ۱۰.۸ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل استفاده می‌کند. این رزولوشن و ابعاد باعث خواهد شد تراکم ۲۸۰ پیکسل در هر اینچ را شاهد باشیم. علاوه بر این تجهیز به تراشه HiSilicon Kirin ۹۹۰ در کنار هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی باعث شده محصولی کاملاً سطح بالا در اختیار داشته باشیم. نسبت ۹۰ درصدی صفحه‌نمایش به بدنه هم باعث خواهد شد محصول هوآوی بالاتر از محصولاتی نظیر آیپد پرو اپل و سامسونگ گلکسی تب اس ۶ قرار بگیرد.

هوواوی

استفاده از مودم داخلی 5G سبب شده سرعتی تا ۱۰ برابر بیشتر از سرعت دانلود در شبکه 4G در اختیار کاربر قرار بگیرد. تاخیر کم در ارتباط اینترنتی هم HUAWEI MediaPad Pro 5G را به گزینه‌ای مناسب برای اجرای بازی‌های موبایلی بر پایه سرویس‌های ابری کرده است.

ارایه و معرفی این محصول باعث شد تا نیم‌نگاهی به جایگاه فعلی هوآوی در بازار تبلت‌های هوشمند داشته باشیم و عملکرد این شرکت را بررسی کنیم.

بر اساس گزارش IDC، میزان فروش کلی تبلت در جهان در سه ماهه چهارم سال 2019 میلادی، با کاهش ۰.۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روبرو شده  و در سال ۲۰۱۹ میلادی در مجموع ۱۴۴ میلیون دستگاه تبلت فروش رفته است. رقمی که باز هم کاهش ۱.۵ درصدی میزان فروش را در مقایسه سال به سال نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، هوآوی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی هوآوی موفق شده ۲.۱۲ میلیون دستگاه تبلت در چین به فروش برساند و ۳۷.۴ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. این عملکرد باعث شد هوآوی برای اولین بار، اپل را در بازار فروش تبلت در کشور چین پشت سر بگذارد.

بر اساس گزارش همین موسسه، هوآوی در کل سال 2019 موفق شده 14 میلیون دستگاه تبلت در سراسر جهان عرضه کند که با این رقم، سهم بازار مناسبی معادل 9.8 درصد را به خود اختصاص می‌دهد. جالب است بدانید که هوآوی سومین برند محبوب و پرفروش تبلت در سراسر جهان است.

هوواوی1

اگرچه MediaPad Pro 10.8” رشد چشم‌گیر فروش را در بازار تبلت برای هوآوی به ثبت رسانده اما همچنان سری MediaPad T نیز محبوبیت خاصی بین کاربران دارد.

HUAWEI MediaPad T5 از محصولات جدید این شرکت که با بدنه فلزی متقارن و وزن کم، صفحه‌نمایشی ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل دارد. اسپیکرهای دوگانه و با کیفیت این تبلت، صدایی با وضوح بالا را به گوش کاربر خواهد رساند. این محصول که قرار است برای کاربران ایرانی نیز در دسترس باشد، از پردازنده قدرتمند هشت هسته‌ای با بیشینه فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد در بازار رو به افول تبلت در جهان، هوآوی با ارائه محصولات خلاقانه با قیمت مناسب، مجهز شده به 5G و مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رده‌بالا می‌تواند آینده روشنی پیش روی خود داشته باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.