تعامل شیلات و منطقه آزاد قشم در راستای رونق تولید و اقتصاد

دنیای اقتصاد- بندرعباس:  مدیرکل شیلات هرمزگان ابراز امیدواری کرد؛ با حمایت و تعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان، توسعه ادامه داشته باشد.

مسعود بارانی در نشستی، آبزی پروری،صید و صیادی، خدمات بنادر صیادی، حفاظت منابع آبزیان، آموزش و ترویج شیلاتی، صنایع شیلاتی، تکثیر میگو، پرورش میگو، تکثیر ماهی، پرورش ماهی در قفس، تکثیر ماهیان زینتی، تکثیر جلبک، پرورش جلبک، تکثیر و پرورش کروکودیل و ... از اهم فعالیت های شیلاتی در شهرستان قشم خواند.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شهرستان قشم سالانه حدود ۹۸ هزار تن صید سالانه دارد اعلام کرد: این شهرستان همچنین رتبه اول صید ساردین ماهیان در کشور را دارد.در ادامه این نشست مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان شیلات ایران با اشاره به اهمیت اجرای مصوبات ریاست جمهور به ویژه احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان گفت: خوشبختانه شهرستان قشم یکی از مناطق مهم در نظر گرفته شده برای احداث این مرکز است.

ناصر کرمی راد تنوع زیستی بالا و موقعیت خاص جزیره قشم در فعالیت های شیلاتی یک نقطه قوت برای این شهرستان خواند و گفت: امید داریم بتوانیم با بهره برداری از مرکز بازسازی ذخایر آبزیان وتوسعه اراضی در نظرگرفته شده در شهرستان قشم گامی مهم در بازسازی و حفظ ذخایر آبزیان برداریم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست از سیاست گذاری و هدف گذاری پرورش میگو در جزیره قشم براساس سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد دریا محور خبر داد و افزود: امید داریم بتوانیم در تعامل با شیلات و با استفاده از دانش روز شاهد رشد در تولیدات شیلاتی به ویژه در حوزه آبزی پروری شهرستان قشم باشیم.

عظیم‌زاده اردبیلی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و حرکت در مسیر تعاملی رشد، فرصت های جدیدی برای معرفی و توسعه ظرفیت های موجود و همچنین رونق شیلاتی در شهرستان قشم ایجاد خواهیم کرد.