توسعه فعالیت های شیلاتی هرمزگان با ارتقای تعاملات بانکی

دنیای اقتصاد – بندرعباس: مسعود بارانی در نشست با مدیر شعب بانک رسالت در هرمزگان با اشاره به لزوم ارتقای تعاملات سازنده بین شیلات واین بانک در راستای خدمت رسانی و فراهم سازی بستر توسعه فعالیت های بخش شیلات گفت: خوشبختانه دو طرف از ظرفیت های خوبی برای توسعه فعالیت های دوجانبه در مسیرتحقق شعار سال بهره مند هستند .

وی حرکت شتابان در مسیر تحقق شعار سال مبنی بر (مهار تورم و رشد تولید) را از محورهای مهم این دیدار خواند و تاکید کرد بی شک با برنامه ریزی ها و تصمیمات گرفته شده شاهد رونق و رشد در تولید به واسطه حمایت های بانکی خواهیم بود.

بارانی افزود: در همین راستا و بر اساس معیارهای دو طرف تفاهم نامه خوبی در دستور کار شیلات هرمزگان و بانک رسالت با محوریت تسهیل در ارائه خدمات بانکی به بهره بردارن شیلاتی به ویژه جامعه صیادی و آبزی پروری قرار گرفت.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی، تولید بالغ بر ۳۴۰ هزار تن آبزیان، ۳۵ هزار نفر صیاد، ۷۴ تعاونی فعال، ۹۷ واحد صنایع شیلاتی را بخشی از ظرفیت های شیلاتی استان خواند.

مسعود بارانی جایگاه نخست تولید محصولات شیلاتی کشور،جایگاه اول صید و صیادی، رتبه نخست صادرات آبزیان، بزرگترین ناوگان صیادی کشور، بیشترین بنادر صیادی، بیشترین ظرفیت پرورش ماهی در قفس کشور و ... را بخشی از دست آوردهای حوزه شیلات عنوان کرد.

در ادامه مدیر شعب بانک رسالت در هرمزگان با اشاره به فعالیت ها و گام های توسعه ای خوب اخیر شیلات هرمزگان تصریح کرد: باتوجه به گام ها و تعاملات ایجاد شده بی شک شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

رئیسی تصریح کرد: هرمزگان از ظرفیت های خوبی در حوزه شیلات برخوردار است و امید داریم بتوانیم شرایط مناسبی برای بهره برداری حداکثری و تحقق مسیر توسعه ای برای شیلات فراهم سازیم.