ساننوا با سرمایه‌گذاری‌‌‌های خود بر روی VPP، دسترسی به شبکه برق را در ایالت‌‌‌های کالیفرنیا، کانکتیکات، ماساچوست، نیویورک، پورتوریکو، رود آیلند و تگزاس افزایش می‌دهد تا مشتریان را قادر سازد در دوره‌‌‌های اوج تقاضا به سرعت به انرژی باتری ذخیره‌‌‌شده دسترسی داشته باشند و در برخی موارد برق اضافی را نیز پس بگیرند. این اتفاق منتج به کاهش فشار روی شبکه و به حداقل رساندن خاموشی‌‌‌ها می‌شود. همچنین برق تولید شده توسط مشتریان دارای پنل‌‌‌های خورشیدی روی پشت بام و سیستم ذخیره باتری به جبران نیاز شرکت‌های برق به استفاده از نیروگاه‌‌‌های سنتی در دوره‌‌‌های اوج تقاضا کمک می‌کند.

ویلیام جی (جان) برگر، مدیرعامل Sunnova در بیانیه‌‌‌ای که در سوم آوریل منتشر شد، اظهار کرد: ما در حال تغییر نقش انرژی خورشیدی و تجهیزات ذخیره‌‌‌سازی در صنعت نیرو هستیم و در عین حال پول را به جیب مشتریان خود باز‌می‌‌‌گردانیم. پایگاه مشتریان ما با بیش از ۴۱۹‌هزار گیگاوات ساعت ظرفیت تخمینی، یک گیگاوات ساعت ظرفیت ذخیره‌‌‌سازی را شامل می‌شود و این منبع عظیم انرژی پاک راه درازی را در پشتیبانی از شبکه‌‌‌های مشکل‌دار، کربن‌زدایی سیستم‌های انرژی و همچنین جبران خسارت به مشتریان پیش‌رو خواهد داشت. در حقیقت آینده خدمات بخش انرژی خانگی اینجاست.

به عنوان مثال در حال حاضر ساننوا به‌‌‌عنوان پیشروترین شرکت خدمات ذخیره‌‌‌سازی خورشیدی و باتری‌‌‌های مسکونی در پورتوریکو، در حال حاضر بیش از‌هزار مشتری را مدیریت می‌کند که ظرفیت تقریبا ۱۰ مگاوات ساعتی برای تکمیل انعطاف‌‌‌پذیری برنامه پاسخگویی به تقاضای اضطراری باتری در برابر قطعی برق را ارائه می‌کند. همچنین با مشارکت داوطلبانه در برنامه Flex Power ساننوا، مشتریان این شرکت نقش فعالی در تقویت شبکه و پشتیبانی از یک منبع تغذیه قابل اعتماد برای پورتوریکویی‌‌‌ها ایفا می‌کنند. برگر در ادامه افزود: تقاضای برق به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است و شبکه برق برای آن آماده نیست، اما VPP‌‌‌ها می‌توانند کمک مهمی ‌‌‌در این خصوص ارائه دهند. ما VPP‌‌‌ها را به عنوان پشتوانه‌‌‌ای برای شبکه می‌‌‌بینیم، زیرا اکنون آماده هستند تا در مواقع ضروری برق را تامین کنند و با چالش‌‌‌های قریب‌‌‌الوقوع یک سیستم الکتریکی محدود مقابله کنند. ما مفتخریم که خدمات شبکه نیروگاه مجازی خود را برای کمک به مشتریان برای مبارزه با قیمت سرسام‌آور برق و تقویت شبکه در مواقع ضروری گسترش دهیم.

هنگامی ‌‌‌که شبکه تحت فشار است، ساننوا سیگنالی را دریافت می‌کند و برق ذخیره‌‌‌‌شده در باتری را از طریق پلتفرم Sunnova Sentient به شبکه تخلیه کرده، تقاضای شبکه را کاهش می‌دهد، خاموشی‌‌‌ها را به حداقل رسانده و برق را روشن نگه می‌دارد. از ماه مارس ۲۰۲۴، این سیستم VPP به جلوگیری از پنج قطعی شبکه کمک کرده است که به طور بالقوه می‌تواند صدها‌هزار خانه را در جزیره پورتوریکو تحت‌تاثیر قرار دهد. شبکه نیروگاه مجازی همچنین برای تزریق برق ذخیره اضافی به شبکه در مواقعی که روند تولید کمتر از ذخایر توصیه شده کار می‌کند، استفاده شده است. اطلاعیه امروز نشان می‌دهد که چگونه می‌توان این موفقیت را در سراسر ایالات متحده تکرار کرد.

مایکل گراسو، مدیر ارشد در ساننوا، گفت: پایگاه مشتریان ما به سرعت در حال گسترش است و ما در یک دوره مهم در ثبت‌نام مشتریان برای شبکه نیروگاه مجازی هستیم. این در زمانی اتفاق می‌‌‌افتد که موضوع ذخیره‌‌‌سازی انرژی به طور فزاینده‌‌‌ای در حال تبدیل شدن به جریان اصلی صنعت برق است و ارائه خدمات شبکه از طریق VPP‌‌‌ها در حال تبدیل شدن به یک فعالیت روزمره است. شرکت ساننوا مفتخر است که در برنامه‌‌‌های انقلابی VPP در نوک پیکان این فناوری قرار دارد و ما مفتخریم که نه‌تنها به مشتریان خود کمک می‌‌‌کنیم، بلکه به بهبود انعطاف‌‌‌پذیری کلی شبکه‌‌‌های انرژی ایالات متحده کمک شایانی می‌‌‌کنیم.  این شرکت پیشنهادهای شبکه نیروگاه مجازی عملیاتی خود را به چند برنامه در سراسر ایالات متحده گسترش داده است، که از آن جمله می‌توان به اینها اشاره کرد:

کالیفرنیا: برنامه حفاظت از شبکه برق و کاهش بار اضطراری

نیویورک: برنامه تشویقی برای ذخیره‌‌‌سازی باتری

منطقه شمال شرقی: برنامه‌‌‌های پاسخگویی تقاضای راه‌‌‌حل‌‌‌های متصل

پورتوریکو: برنامه Sunnova Flex Power از طریق برنامه پاسخگویی به تقاضای اضطراری باتری LUMA

تگزاس: طرح انرژی خرده‌‌‌فروشی تطبیقی (شورای قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس).

مگان ناتینگ، معاون اجرایی Sunnova می‌‌‌گوید: از آنجا که سیاستگذاران شروع به مشاهده موفقیت برنامه‌‌‌های VPP موجود در سراسر کشور می‌کنند، به سرعت در حال ایجاد و اجرای طرح‌‌‌های شبکه نیروگاه مجازی مشابه با هدف افزایش انعطاف‌‌‌پذیری شبکه و صرفه‌‌‌جویی در هزینه‌‌‌های پرداخت‌‌‌کنندگان قبوض برق برای امور نظارتی و دولتی در میان افزایش تقاضا برای انرژی هستند. به گفته وی با نرخ قابل‌توجه ۲۴ درصدی اتصال به باتری در میان مشتریان جدید در سه‌ماه گذشته، تعداد فزاینده مشتریان ما آماده ورود به برنامه‌‌‌های VPP هستند و آنها به زودی آنلاین می‌‌‌شوند.

این اعلامیه نشان‌‌‌دهنده تعهد مداوم ساننوا به تقویت انتخاب انرژی، غنی‌‌‌سازی تجربیات مشتری، توانمندسازی جوامع و پیشبرد چشم‌‌‌انداز کلی انرژی در سراسر برنامه‌‌‌های شبکه نیروگاه مجازی این شرکت در ایالات متحده است که از راه‌‌‌حل‌‌‌های مدیریت انرژی و پلتفرم فناوری اختصاصی Sunnova Sentient استفاده می‌کند که مدیریت انرژی را بهینه کرده و قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهد. همچنین این برنامه، انعطاف‌پذیری، افزایش توان پاسخ به تقاضا و پشتیبانی شبکه را فراهم می‌کند، در حالی که جریان‌‌‌های درآمدی اضافی را نیز به ارمغان می‌‌‌آورد و استقلال انرژی بیشتری را برای شبکه مشتریان خود ارائه می‌دهد.