به‌‌‌گزارش ایسنا، دولت وعده داده بود که طی چهار سال ۷۰۰ میلیون مترمکعب طرح آبرسانی اجرا کند که تاکنون ۱.۵ برابر هدف چهار ساله (بیش از یک میلیارد مترمکعب) تحقق پیدا کرده است و طبق اهداف تعیین شده تا پایان دولت بیش از سه برابر هدف چهار ساله محقق خواهد شد. در حوزه سدسازی افزایش ظرفیت به میزان ۵.۴ میلیارد مترمکعب هدف‌‌‌‌‌‌گذاری شده بود که تاکنون ۳.۱ میلیارد مترمکعب (بیش از ۵۹ درصد) محقق شده و تا پایان دولت این عدد می‌‌‌تواند به ۷.۵ میلیارد مترمکعب برسد. همچنین اجرای طرح‌‌‌های جمع‌‌‌آوری و تصفیه فاضلاب، به میزان ۱.۲ میلیون مترمکعب در شبانه‌‌‌روز در برنامه دولت بوده که تاکنون ۵۴‌درصد هدف چهار ساله محقق شده است و پیش‌‌‌بینی‌‌‌می‌شود تا پایان دولت این هدف تکمیل شود.

در حوزه آبرسانی روستایی نیز دولت، آبرسانی به ۱۰‌هزار روستای کشور را در برنامه داشته که تاکنون آبرسانی به نیمی از روستاها تمام شده است و الباقی نیز تا پایان دولت تکمیل خواهد شد، همچنین در این دولت عملیات اجرایی پنج طرح بزرگ آبرسانی از دریا، معادل ۵ برابر کل ظرفیت ابتدای دولت آغاز شده است. در حوزه برق نیز اقدامات متعددی انجام شد، در ابتدای دولت وعده داده شد که ۱۰‌هزار مگاوات نیروگاه حرارتی به ظرفیت نیروگاه‌‌‌های کشور افزوده شود که تاکنون حدود ۸هزار مگاوات آن محقق شده است، همچنین مطابق با برنامه مقرر شد که ۱۰‌هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع بزرگ کشور احداث شود که عملیات اجرایی حدود ۶هزار مگاوات آن آغاز شده و ۲۸۰۰ مگاوات آن تا پیک تابستان ۱۴۰۳ به بهره‌‌‌برداری خواهد رسید.

همچنین دولت وعده داد که ۱۰‌هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر احداث شود که هم‌‌‌اکنون کار اجرایی ۱۱‌هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای بیش از ۱۰۰ ساختگاه در سراسر کشور در حال انجام است. در حالی‌که در تابستان ۱۴۰۰ با خاموشی‌‌‌های گسترده برق در بخش خانگی و صنعتی و کشاورزی مواجه بودیم، با اقدامات انجام شده طی این دو سال، نه تنها هیچ‌‌‌گونه خاموشی به مشترکان خانگی اعمال نشد، بلکه میزان برق تحویلی به صنایع در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به تابستان ۱۴۰۰ بیش از ۲۵‌درصد افزایش یافت و برای اولین‌‌‌بار در تاریخ کشور میزان تحویل برق به صنایع از مصرف برق خانگی پیشی گرفت.