به گفته وی، جنرال الکتریک هنگام مطالعه ماشین‌‌‌های کلاس E و هنگام بررسی شبکه‌‌‌های برق در اروپا و آسیا روندهای مشابهی را مشاهده کرد. او خاطرنشان کرد: به طور کلی، به نظر می‌رسد که هنوز واحدهای گازی زیادی در سراسر دنیا وجود خواهند داشت که برای سال‌های آینده نیز قابل استفاده هستند. ایان هیوز، مهندس ارشد قابلیت اطمینان ژنراتورها در GE Gas Power، برخی از ملاحظات چرخه عمر ژنراتور را در طول این ارائه آنلاین شرح داد. او گفت در حالی که معمول است که یک استاتور قبل از نیاز به تعمیرات اساسی یا جایگزینی، ۲۵ تا ۳۰ سال کار کند، یک روتور ممکن است تنها ۱۵ تا ۲۰ سال بتواند بدون مشکل کار کند.

با این حال، افزایش سیکل و نوسانات بار، بر عملکرد چرخه عمر آنها تاثیر می‌‌‌گذارد. به گفته او این شرایط بر برگشت کوتاه، جابه‌‌‌جایی عایق و برخی دیگر از حالت‌‌‌های خرابی روتورها تاثیر می‌‌‌گذارد. مشکل برگشت کوتاه نتیجه شکست عایق بین سیم پیچ‌‌‌های منفرد در روتورهای ژنراتور است. این در حالی است که متداول‌‌‌ترین حالت‌‌‌های خرابی این دستگاه‌‌‌ها شامل خطای اتصال به زمین‌‌‌ و اتصال کوتاه، عملکرد نادرست، خرابی میله‌‌‌های ترمینال اصلی، اتصال کوتاه پل رو پل و کویل به کویل، آسیب‌‌‌دیدگی و تخریب زره‌‌‌های میله‌‌‌ای و عایق، حساسیت ارتعاشی یا حرارتی بالا، کاهش عایق‌‌‌‌‌‌بندی، آلودگی، آسیب‌‌‌های جانبی و سایر مشکلات کمتر شناخته شده هستند. چیزی که باید درک کرد این است که در این تجهیزات تقریبا ۲۶ حالت شکست یا خطا وجود دارد که همه ناوگان‌‌‌های مختلف را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

برخی از تاسیسات نسبت به حالت‌‌‌های خرابی خاص حساس‌‌‌تر هستند، مانند ناوگان‌‌‌های خنک‌‌‌شونده با هوا که حساس‌تر از ماشین‌‌‌های خنک شونده با هیدروژن هستند. همه ژنراتورها به تعویض روتور یا استاتور نیاز ندارند. این به عوامل مختلفی از جمله ملاحظات تجاری مالکان نیروگاه‌‌‌ها بستگی دارد. کیلیان می‌‌‌گوید: واقعا بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ریسک ناوگان خود را به خوبی درک کنید. شما باید بدانید که چه واحدهایی دارید که در حال حاضر در معرض خطر بالاتری هستند و چه مواردی در آینده در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت.