به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت میتسوبیشی پاور، همان‌طور که شیخ دایخ آل خلیفه رئیس هیات‌مدیره آلبا، طی مراسم امضای قرارداد با کنسرسیوم میتسوبیشی پاور و شرکت SEPCOIII در روز دوشنبه ۱۶ مه ‌۲۰۲۲ در آلبا اعلام کرد، شرکت آلومینیوم بحرین (آلبا) بزرگ‌ترین کارخانه ذوب آلومینیوم جهان، در حال آغاز کار ساخت و ساز چهارمین بلوک اضافی در نیروگاه شماره ۵ خود است. SEPCO۳ یک شرکت ساختمانی و مهندسی چینی است که فعالیت آن در زمینه طراحی، ساخت و بهره‌برداری نیروگاه است. این شرکت ساخت نیروگاه‌ها را از طریق قراردادهای EPC به صورت یکجا انجام می‌دهد. علاوه بر این، SEPCO۳ توسعه پروژه‌های نیروگاه را از طریق امضای قراردادهای BOT و BOO  نیز ارائه می‌دهد.

در مراسم امضای قرارداد، هیدشی کاواموتو، رئیس و مدیرعامل شرکت میتسوبیشی پاور، دکتر خاویر کاوادا، رئیس و مدیر عامل منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) در این شرکت، خالد سالم، مدیر میتسوبیشی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس حضور داشتند. همچنین در این مراسم معاون مدیر SEPCOIII، کنگ لینگ فنگ و همچنین مدیر عامل شرکت آلبا، علی البقالی و سایر مقامات ارشد نیز حضور داشتند.

بر اساس شرایط قرارداد، کنسرسیوم میتسوبیشی پاور و SEPCOIII، مسوول طراحی، مهندسی، تهیه، ساخت و راه‌اندازی بلوک نیروگاه توربین گازی سیکل ترکیبی ۹/ ۶۸۰ مگاواتی خواهند بود. همچنین بر اساس این قرارداد میتسوبیشی پاور یک واحد نیروگاهی سیکل ترکیبی را تجهیز خواهد کرد که متشکل از توربین گازی مدل M۷۰۱JAC، نسخه خنک‌شونده با هوا از توربین‌های گاز سری J  میتسوبیشی و یک توربین بخار خواهد بود. توربین‌های گازی سری J که نزدیک به یک دهه پیش معرفی شدند، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین توربین‌های میتسوبیشی پاور هستند و ترکیبی بی‌نظیر از قابلیت اطمینان ۶/ ۹۹ درصدی و بازدهی بیش از ۶۴ درصد را ارائه می‌کنند. این ناوگان بیش از ۷/ ۱ میلیون ساعت عملیات در سراسر جهان ثبت کرده است.

به گفته کارشناسان، انعطاف‌پذیری عملیاتی پیشرو در صنعت توربین گازی، آلبا را قادر می‌سازد به تامین انرژی بسیار کارآمد و قابل اطمینان ادامه دهد. برای برآوردن نیازهای آتی کربن‌زدایی در سطح جهان، توربین‌های گازی مدل JAC قادر به استفاده از سوخت هیدروژنی تا ۳۰ درصد حجمی‌ خود هستند، تا در آینده با حداقل تغییرات در زیرساخت کنونی خود، به سوخت هیدروژنی ۱۰۰ درصد برسند. شیخ دایخ بن سلمان آل خلیفه در ادامه افزود: ما از افزودن بلوک چهارم به نیروگاه شماره ۵ خود بسیار هیجان‌زده هستیم تا توان خروجی آن را به بیش از ۴/ ۲ گیگاوات (GW) برسانیم. سرمایه‌گذاری در توربین گازی کارآمد، آخرین پروژه جاه‌طلبانه انرژی ما خواهد بود که دوران انتقال ESG ما را تسریع می‌کند و آلبا را قادر می‌سازد تا انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را با استقبال از اهداف بحرین برای رسیدن به انتشار کربن خالص صفر تا سال ۲۰۶۰ کاهش دهد. وی همچنین خاطرنشان کرد: ما همچنین از شراکت با کنسرسیوم میتسوبیشی پاور و SEPCOIII هیجان‌زده هستیم و مشتاقانه منتظر دستیابی به تمام نقاط عطف این مشارکت طبق برنامه زمان‌بندی پروژه هستیم.  

هیدشی کاواموتو، رئیس و مدیر عامل شرکت میتسوبیشی پاور و عضو ارشد و معاون مرکز انتقال انرژی و نیرو در سیستم‌های انرژی، MHI، در مورد امضای این قرارداد اظهار کرد: در میتسوبیشی پاور، ما مفتخریم که از شرکت آلبا و پادشاهی بحرین برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار با ارائه فناوری پیشرفته خود حمایت می‌کنیم. با همکاری با شریک خود، SEPCOIII، ما متعهد هستیم که به آلبا، بزرگ‌ترین کارخانه ذوب آلومینیوم جهان به استثنای شرکت‌های چینی، کمک کنیم تا با بهره‌وری عملیاتی و اهداف کربن‌زدایی، با فناوری توربین گازی سریJ ، آماده به کار با سوخت هیدروژنی خود که از نظر راندمان و قابلیت اطمینان در جهان پیشرو است، کمک کنیم.  کاواموتو افزود: پروژه نیروگاه شماره ۵ در بلوک ۴ کارخانه آلبا با ماموریت ما برای توانمندسازی مشتریان‌مان با پیشرفته‌ترین و خلاقانه‌ترین راه‌حل‌های انرژی پاک و تعهد مستمر ما برای کمک به صنایع فعال در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا همسو است و در راستای ایجاد یک منطقه قوی از نظر انرژی و ایجاد زیرساخت انرژی قابل اعتماد و انعطاف‌پذیر که آن را یک گام به یک جامعه بی‌کربن نزدیک‌تر می‌کند، صورت می‌پذیرد.