به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از  POWER، این واحد اولین نیروگاه برق در ویتنام خواهد بود که سوخت آن از گاز طبیعی مایع (LNG) تامین می‌شود. همچنین انتظار می‌رود این واحدهای جدید، برق سه منطقه صنعتی بزرگ در منطقه جنوبی این کشور از جمله استان‌های هوشی مین، دونگ نای و با ریا-وونگ تاو را تامین کنند. پروژه‌های LNG در ویتنام در حال توسعه هستند، زیرا این کشور تلاش می‌کند از تولید برق با سوخت زغال سنگ که حدود نیمی ‌از برق کشور را تامین می‌کند، به تدریج فاصله بگیرد و آن را کنار بگذارد.

نخست وزیر ویتنام، آقای فام مین چین، در نوامبر سال گذشته گفت: ویتنام می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ به انتشار خالص کربن صفر برسد. این در حالی است که حزب کمونیست حاکم این کشور گفته است نمی‌خواهد نیروگاه‌های هسته‌ای بسازد و در سال ۲۰۱۶ طرح‌های مربوط به رآکتورهای مورد حمایت ژاپن و روسیه را لغو کرد. از طرف دیگر، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ویتنام به کندی پیش می‌رود و مقامات دولتی گفته‌اند استفاده از گاز طبیعی مایع را بهترین راه برای دور شدن از زغال‌سنگ در چند سال آینده می‌دانند. آنها اذعان دارند که رشد تولید گاز طبیعی، پشتوانه انتقال از زغال سنگ به سمت گاز است و این امر از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز حمایت می‌کند زیرا با افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق، تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز گسترش می‌یابد.

رامش سینگارام، رئیس و مدیر عامل بخش آسیایی جنرال الکتریک گاز پاور، در این خصوص اظهار کرد: انتظار می‌رود انرژی‌های تجدیدپذیر در ویتنام رشد قابل توجهی داشته باشد، در حالی که در عین حال، تولید برق گازی با انتشار کربن پایین و کارآمد نقش مهمی ‌در حمایت از این رشد ایفا خواهد کرد و نیز ثبات و قابلیت اطمینان شبکه را تضمین می‌کند. وی در ادامه افزود: انتظار می‌رود این پروژه که اولین در نوع خود است فصل جدیدی را برای تولید برق گازی در ویتنام باز کند و ما مفتخریم که توسعه اولین پروژه HA در کشور را در راستای اهداف انرژی ملی آن برای توسعه بیشتر رشد اقتصادی ملی پایدار آغاز کنیم.

رسانه‌های ویتنامی ‌گزارش داده‌اند که این کشور بیش از ۲۰ نیروگاه با سوخت گاز طبیعی مایع در مراحل توسعه و طراحی دارد، از جمله دو نیروگاه در Nhon Trach، که در پارک صنعتی آنگ کیو در منطقه Nhon Trach، در حدود ۴۵ مایلی جنوب شرقی شهر هو چی مین قرار دارند.  واحدهای جدید به نیروگاه‌های فعلی Nhon Trach  شماره ۱ و ۲ ملحق می‌شوند که مجموعا دارای ظرفیت تولید ۲/ ۱ گیگاوات هستند. نیروگاه نخست Nhon Trach  در ماه اوت ۲۰۰۹ آنلاین شد. این نیروگاه به دو توربین گازی GT۱۳E۲ عرضه شده توسط جنرال الکتریک مجهز شده است که قادر به کار با سوخت گاز و نفت کوره هستند، اما Nhon Trach  شماره ۲ که در اکتبر ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد دارای دو توربین گازی SGT۵-۴۰۰۰F ساخت زیمنس است.

جنرال الکتریک روز دوشنبه گذشته اعلام کرد این شرکت و پی‌وی پاور در ۱۱ مه یادداشت تفاهمی‌ در جهت توسعه راه حل‌هایی برای بهبود کارآیی نیروگاه فعال Nhon Trach ۱ و توسعه همکاری طولانی‌مدت در تعمیر و نگهداری نیروگاه Nhon Trach  شماره ۳ و ۴ و توسعه همکاری‌های طولانی‌‌مدت امضا کردند. این تفاهم‌نامه بین جنرال الکتریک و PV Power در سفر هفته گذشته نخست وزیر به واشنگتن دی سی امضا و مبادله شد. جنرال الکتریک گفت توربین گازی GE ۹HA.۰۲ این شرکت کارآمدترین توربین گازی ۵۰ هرتزی جنرال الکتریک است و گفت که همچنین یک توربین بخار STF-D۶۵۰، یک ژنراتور W۸۸، یک مولد بخار بازیاب حرارت یک‌بار گردش (OT HRSG) و سیستم کنترل توزیع شده Mark* VIe  ساخت جنرال الکتریک را برای توسعه Nhon Trach تامین می‌کند.

جنرال الکتریک گفت: فناوری OT HRSG‌، یک عامل کلیدی در چرخه‌های بخار آب پیشرفته است که بازده سیکل ترکیبی بالاتری را ارائه می‌دهد، در حالی که سیستم‌های کنترل Mark* VIe به‎ پی‌‌وی پاور کمک می‌کند تا قابلیت رصد، قابلیت اطمینان و در دسترس بودن تاسیسات را بهبود بخشد و هزینه‌های عملیاتی و نگهداری را کاهش دهد. این نیروگاه LNG که از شرکت پترو ویتنام گاز تامین خواهد شد، اوایل سال جاری اعلام کرد قصد دارد ترمینال Thi Vai LNG خود را در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۲ آزمایش کند. این ترمینال اولین ترمینال عملیاتی گاز طبیعی مایع در ویتنام است.

نیروگاه سیکل ترکیبی Nhon Tranch در سراسر سواحل رودخانه‌های سونگ دونگ تران و لانگ تاو در استان دونگ نای تقریبا ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر هوشی مین ویتنام گسترده شده است. این نیروگاه گازی در حال حاضر مجموع ظرفیت نصب شده ۲/ ۱ گیگاوات دارد که توسط دو واحد Nhon Tranch  شماره ۱ و ۲ به ترتیب با ظرفیت ۴۵۰ مگاوات و ۷۵۰ مگاوات تولید می‌شود. این نیروگاه به طور کامل متعلق به شرکت پترو ویتنام (PVN) است و از طریق شرکت‌های تابعه آن اداره می‌شود.

دو واحد دیگر، یعنی Nhon Tranch  شماره ۳ و ۴، برای توسعه در سایت نیروگاه با ظرفیت نصب شده هر کدام ۷۵۰ مگاوات پیشنهاد شده است که ظرفیت کلی را به ۷/ ۲ گیگاوات افزایش می‌دهد. این دو واحد در ابتدا قرار بود توسط پترو ویتنام توسعه یابند، اما شرکت برق پترو ویتنام  توسعه را بر عهده گرفته است. این واحدها نیازهای برق و گاز جنوب شرقی ویتنام را که یک منطقه اقتصادی مهم برای این کشور است، تکمیل خواهند کرد. با استفاده از گاز طبیعی بسیار کارآمد و نیروگاه‌های مجهز به فناوری پیشرو کلاس H جنرال الکتریک که تاثیرات زیست‌محیطی کمتری دارند و۶۰ درصد انتشار کربن کمتر در مقایسه با نیروگاه‌های حرارتی با خروجی الکتریکی مشابه که با زغال‌سنگ کار می‌کنند.