طبق این گزارش، فولینگ‌هوی، سخنگوی اداره آمار چین در کنفرانس مطبوعاتی گفت با شروع سه ماه سوم سال ریسک‌های داخلی و بین‌المللی افزایش داشته است. به گفته فو، کمبود برق بر تولید اثرگذار بوده؛ ولی اثرات اقتصادی قابل کنترل است.افزایش قیمت زغال سنگ و قطعی برق توسط مقامات محلی به دنبال کمبود برق در کشور، سبب شد بسیاری از کارخانه‌ها در اواخر ماه سپتامبر تولید خود را متوقف کنند. از آن زمان دولت مرکزی چین تاکید می‌کند که عرضه زغال سنگ را افزایش می‌دهد و دسترسی به برق را تضمین می‌کند. داده‌های منتشرشده روز دوشنبه همچنین حاکی از کاهش اشتیاق کسب‌وکارها به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آتی هستند.

از سوی دیگر داده‌های منتشر‌شده اداره آمار چین نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری کمتر از انتظار در دارایی‌های ثابت در سه ماه سوم ۲۰۲۱ بوده است؛ سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت در این دوره ۳/ ۷درصد رشد داشته است؛ درحالی‌که انتظارات مبنی بر رشد ۹/ ۷درصدی بوده است.

چائوپینگ ژو، تحلیلگر باز ار جهانی در مدیریت دارایی‌های جی‌پی‌مورگان معتقد است که کاهش در سرمایه‌گذاری به‌علت شرایط اعتباری دشوار اتفاق افتاده است. ژو تخمین می‌زند که سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت در ماه سپتامبر تا ۵/ ۲درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که در وهله نخست در نتیجه کاهش ۵/ ۳درصدی در سرمایه‌گذاری در املاک اتفاق افتاده است. طبق برآوردهای مودیز، املاک و صنایع وابسته به آن، یک‌چهارم از تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می‌دهند. پکن در طول ۱۸ ماه گذشته تلاش‌های خود را برای کاهش وابستگی فعالان ساخت‌و‌ساز بر بدهی افزایش داده است.

زمانی که شرکت بزرگ «اورگرند» در ماه آگوست درباره عدم توانایی خود نسبت به بازپرداخت بدهی‌هایش هشدار داد و پس از آنکه نتوانست بدهی‌های دلاری خود به سرمایه‌گذاران خارجی را پرداخت کند، مشکلاتش بر همه آشکار شد. ولی بانک مرکزی چین اعلام کرد که این شرکت یک مورد خاص بوده است و دیگر فعالان این بخش شرایط با ثباتی دارند.

با این حال، سخنگوی اداره آمار چین روز دوشنبه اشاره کرد که رشد بخش املاک در سه ماه سوم سال کاهش داشته است.