به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌‌سایت الکترک، مزارع بادی شناور در سواحل نیو ساوت ولز استرالیا نصب خواهند شد و مزرعه بادی fixed-bottom در سواحل ویکتوریا قرار خواهد گرفت. شرکت بلوفلوت انرژی که پروژه‌های بادی فراساحلی را توسعه می‌دهد، جزئیات سه مزرعه بادی فراساحلی را به شرح زیر اعلام کرد:

پروژه بادی فراساحلی ‌هانتر کوست: پروژه‌ای با توان ۴/ ۱ گیگاوات که از فناوری باد شناور استفاده می‌کند و در سواحل جنوب نیوکاسل در منطقه ‌هانتر کوست در ایالت نیو ساوت ولز واقع خواهد شد. این پروژه از احیای مجدد نیروگاه منطقه‌ هانتر که با زغال سنگ تولید برق می‌کرد، حمایت می‌کند. این نیروگاه جدید در تامین برق موردنیاز کاربران پرمصرف موجود در این منطقه مانند کارخانه ذوب آلومینیوم توماگو و همچنین مصرف‌کنندگان نوظهور مانند ‌هاب هیدروژن‌هانتر کمک بسیاری می‌کند.  

پروژه بادی فراساحلی ولونگونگ: یک پروژه ۶/ ۱ گیگاواتی که از فناوری باد شناور نیز استفاده می‌کند و در دو مکان در سواحل ولونگونگ در منطقه Illawarra در ایالت نیو ساوت ولز قرار خواهد گرفت. این پروژه بادی شناور در مقیاس بزرگ از اکوسیستم صنعتی موجود در ایلاوارا پشتیبانی می‌کند و رشد صنایع جدید در منطقه از جمله هیدروژن سبز برای صادرات و بازارهای داخلی مانند حمل و نقل را تسهیل می‌کند.

پروژه باد فراساحلی گیپسلند بزرگ: یک پروژه ۳/ ۱ گیگاواتی که از فناوری fixed-bottom استفاده می‌کند و در سواحل منطقه گیپسلند ویکتوریا، در تنگه باس واقع خواهد شد. این پروژه بادی در مقیاس بزرگ باتوجه به شتاب در بازنشستگی سریع پروژه‌های زغال‌سنگ قهوه‌ای در دره La Trobe راه‌اندازی شده و برای تکمیل برنامه‌ریزی‌شده فرآیند تغییر زیرساخت‌های موجود گیپسلند در نظر گرفته شده است. نیک سانکی، مدیر BlueFloat Energy در استرالیا، در این خصوص اظهار کرد: تصویب قانونی راه‌اندازی این نیروگاه‌ها توسط دولت فدرال استرالیا که چارچوبی برای توسعه پروژه‌های بادی دریایی در اینجا فراهم می‌کند، بسیار حائز اهمیت است. این پروژه‌ها یک گام اساسی در راستای تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر است زیرا لایحه زیرساخت برق فراساحلی تصویب شده در سال ۲۰۲۱ یک چارچوب نظارتی ایجاد می‌کند تا ساخت، نصب، راه‌اندازی، بهره‌برداری، نگهداری یا حتی از کار انداختن زیرساخت‌های نیروگاه دریایی را امکان‌پذیر کند. از مزایای نیروگاه بادی دریایی نیز این است که  به علت دوری از ساحل مشکلی برای ساکنان شهرها ایجاد نمی‌کند و به چشم‌انداز طبیعت آسیب نمی‌رساند، همچنین نیروگاه بادی دریایی به علت سرعت باد بیشتر در مناطق دریایی، امکان تولید بیشتر برق را دارد و باد‌های دریایی موانعی مانند کوه‌ها که می‌توانند سرعت باد را کاهش دهند، ندارند.