به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گوگل نیوز، شرکت AES که در آرلینگتون ویرجینیا مستقر است، در حال خرید شرکت Community Energy Solar است که حدود ۳ گیگاوات پروژه خورشیدی در مقیاس بزرگ در سراسر کشور یا حدود ۵درصد از ظرفیت خورشیدی در مقیاس شهری را توسعه داده است. همچنین شرکت کامیونیتی انرژی حدود ۱۰ گیگاوات پروژه خورشیدی در دست توسعه دارد.

وودی روبین، مدیر توسعه انرژی‌های پاکAES ، در این خصوص اظهار کرد: ما قصد داریم با این خرید شرکت کامیونیتی انرژی سولار و حدود ۶۰ کارمند آن را تحت رهبری AES Clean Energy درآوریم، اما دفتر آن کماکان در رادنور حفظ خواهد شد. برنت بیرلی، مدیر اجرایی کامیونیتی انرژی گفت: این ادغام در راستای تمایل برای افزایش ۱۰ برابری تقاضا برای انرژی خورشیدی از سوی مقامات دولتی که اهداف بلندپروازانه انتشار کربن صفر را تعیین کرده‌اند و همچنین مشتریان بزرگی که متعهد به مصرف انرژی پاک هستند، صورت می‌پذیرد. او گفت کامیونیتی انرژی برای تسریع رشد خود به سرمایه و دسترسی بیشتر به بازار AES نیاز دارد.

درآمد شرکت AES در سال ۲۰۲۰ بالغ بر۶/ ۹ میلیارد دلار شد و این شرکت چند پروژه خورشیدی توسعه‌یافته را توسط کامیونیتی انرژی در سال‌های اخیر خریداری کرده و از این طریق بین این دو شرکت رابطه همکاری برقرار شده است. کامیونیتی انرژی در سال ۱۹۹۹ توسط برنت آلدرفر و اریک بلنک تاسیس شد. در ابتدا، این شرکت یک خرده‌فروش انرژی بادی از طریق برنامه‌هایی مانند Peco Wind متعلق به شرکت Peco Energy بود. این برنامه‌ها نشان داد که تقاضای عمومی ‌برای انرژی‌های تجدیدپذیر، حتی با قیمت بالاتر، وجود دارد. بیرلی که ۲۰ سال در این شرکت کار کرده و در ماه ژانویه به سمت مدیرعاملی رسید، می‌گوید: برنامه‌های داوطلبانه ما در خصوص نیروگاه‌های بادی در ایالت‌های میانه ساحل اقیانوس اطلس موثر بودند.

در سال‌های اولیه، کامیونیتی انرژی به سرعت گسترش یافت و به ۷۵ هزار مشتری خرده‌فروشی از طریق ۱۸ شرکت مختلف خدمات‌رسانی کرد و بعد از مدتی این شرکت به یک توسعه‌دهنده پروژه‌های تجدیدپذیر، عمدتا مزارع بادی تبدیل شد.

غول انرژی اسپانیایی «ایبردرولا» در سال ۲۰۰۶ با جذب سرمایه‌های نیروگاه‌های بادی خود، کامیونیتی انرژی را خریداری کرد. سپس بنیان‌گذاران کامیونیتی انرژی که بیرلی به آنها ملحق شد، در سال ۲۰۰۹ نام این شرکت را تغییر دادند و کسب و کار خود را به عنوان یک توسعه‌دهنده انرژی خورشیدی راه‌اندازی کردند. کامیونیتی انرژی در حال حاضر در درجه اول توسعه‌دهنده پروژه‌های خورشیدی بزرگ است که برای آنها خریداران بلندمدت برق پیدا می‌کند و پروژه‌ها را به اپراتورهایی مانند AES می‌فروشد. چند مزرعه خورشیدی بزرگ در ویرجینیا برای آمازون ساخته که تعهدات بلندپروازانه‌ای در زمینه انرژی پاک دارد. این شرکت تعداد کمی‌ از تاسیسات خورشیدی خود را نیز حفظ کرده است، از جمله یک تاسیسات خورشیدی ۲ مگاواتی در کالج Elizabethtown در پنسیلوانیا دارد که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است.

اما AES‌، در طیفی از کسب و کارهای تولید و توزیع برق فعالیت می‌کند. این شرکت دارای تاسیسات برق سنتی در ایندیانا، اوهایو و السالوادور است. بیشترین بخش از مجموعه فعالیت‌های این شرکت، کسب‌وکارهای مربوط به تولید برق است، از جمله یک نیروگاه سوخت فسیلی سنتی که در آن برای تولید برق، زغال‌سنگ یا گاز طبیعی می‌سوزانند. همچنین این شرکت در حال توسعه تاسیسات واردات گاز طبیعی مایع در چند کشور حوزه دریای کارائیب برای تامین سوخت نیروگاه‌های گازسوز خود است.

به گفته روبین، اما بیشتر رشد این شرکت در انرژی‌های تجدیدپذیر است، به طوری که در سال گذشته بیش از ۴ گیگاوات انرژی‌های نسل جدید را به خود اختصاص داد. شرکت AES Clean Energy حدود ۷۰۰ نفر از ۸ هزار کارمند شرکت مادر را تشکیل می‌دهد. روبین می‌گوید: شرکت ما در فرآیند تحول بلندمدت خود قرار دارد. ما هنوز هم نیروگاه‌های فسیلی داریم و از فناوری‌های سنتی استفاده می‌کنیم تا به شبکه خدمات‌رسانی کنیم. اما در حقیقت در دهه گذشته اکثریت قریب به اتفاق پروژه‌های توسعه ما شامل انرژی‌های تجدیدپذیر بوده است.

همچنین AES پیشگام در سیستم‌های ذخیره انرژی باتری در مقیاس بزرگ است. در ماه اکتبر، AES و زیمنس غول انرژی، عرضه سهام شرکت Fluence Energy، برای تولید و بازاریابی پروژه ذخیره‌سازی در مقیاس کاربردی را آغاز کردند. ارزش پیشنهاد عرضه اولیه فلوئنس بالغ بر ۷/ ۴ میلیارد دلار بود. این شرکت همچنین پروژه‌های ذخیره‌سازی انرژی خود را با پروژه‌های خورشیدی و بادی ترکیب می‌کند تا بتواند در تمام ساعات به مشتریان یک منبع انرژی تضمینی ارائه کند. یکی از بزرگ‌ترین مشتریان AES گوگل است.

همچنین این شرکت در حال خرید بخش عمده‌ای از کسب و کار انرژی کامیونیتی است. در طول دوره انتقال بیرلی کماکان به عنوان مشاور AES خدمت خواهد کرد. او می‌گوید در شرکت انرژی کامیونیتی باقی خواهد ماند تا به برخی از مشاغل قدیمی ‌غیرمرتبط با توسعه خورشیدی بپردازد و سرمایه‌گذاری‌های روی فناوری آب و هوا را برای نسل بعدی توسعه دهد، که از جمله می‌توان به یک فناوری نوپا برای حذف دی اکسید کربن از جو و جذب و ذخیره آن در زمین اشاره کرد. او گفت: این پروژه واقعا در مراحل اولیه خود قرار دارد، اما من مدتی را صرف بررسی سرمایه‌گذاری روی آن خواهم کرد.