تولید برق با سوخت هیدروژنی روشی برای تولید انرژی از طریق سوزاندن هیدروژن و گاز طبیعی با هم در یک توربین گازی است. کاهش انتشار دی اکسید کربن با استفاده از توربین‌های گاز قدیمی‌ از نیروگاه‌های گاز طبیعی مایع (LNG) موجود با هزینه کم امکان‌پذیر است. یک مقام‌هانوا ایمپکت گفت: انتظار می‌رود این روش به عنوان یک مرحله میانی در فرآیند تولید نیروگاه‌های هیدروژنی با انتشار کربن صفر استفاده شود. برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد فناوری جدید، ‌هانوا ایمپکت در ۳۰ نوامبر خبرنگاران را به شرکت برق وسترن کره واقع در پیونگتائک، استان گیونگی-دو دعوت کرد، جایی که فناوری توربین اصلاح شده ‌هانوا در حال نمایش است. ‌هانوا ایمپکت تنها شرکت در کره جنوبی است که این فناوری اصلاح توربین‌ها را در اختیار دارد.

یکی از مقامات‌ هانوا ایمپکت در این خصوص اظهار کرد: صنایع سنگین دوسان در حال کار روی ساخت توربین‌های جدید است، در حالی که ما در حال اصلاح توربین‌های قدیمی‌ موجود نیز هستیم تا با سوزاندن هیدروژن برای کاهش دی اکسید کربن، به فناوری دوستدار محیط زیست تبدیل شوند. هیچ رقیب بومی‌ در این زمینه وجود ندارد و فرصت‌های زیادی برای اصلاح تعداد زیادی از توربین‌های گاز قدیمی‌ در سراسر کشور وجود دارد.

شرکت (Power Systems Mfg (PSM  واقع در ایالات‌متحده، شرکت توماسن انرژی در هلند را در ماه مارس خریداری کرد تا انتقال خود به انرژی‌های سازگار با محیط زیست را تسریع بخشد و همچنین اولین شرکتی باشد که فناوری تولید برق با سوخت هیدروژنی را در کره به دست می‌آورد. با این فناوری،‌ هانوا ایمپکت توانست یک یادداشت تفاهم با شرکت کره وسترن پاور برای اجرای اولین پروژه آزمایشی توربین گازی هیدروژنی مشترک در این کشور امضا کند که دلیل دعوت خبرنگاران به سایت بود.

تولید برق با سوخت هیدروژنی روشی برای راه‌اندازی یک توربین گازی با ترکیبی از سوخت هیدروژن با گاز طبیعی مایع (LNG) است. هرچه نسبت هیدروژن در ترکیب سوخت بیشتر باشد، انتشار دی اکسید کربن بیشتر می‌تواند کاهش یابد، که این فناوری در راستای تلاش‌های انتشار صفر کربن دولت کره جنوبی بوده و به ایجاد اقتصاد هیدروژنی در این کشور کمک شایانی می‌کند. در این جلسه،‌ هانوا ایمپکت وضعیت فعلی توسعه فناوری توربین گاز هیدروژنی و چشم‌انداز کسب‌وکار تولید برق با سوخت هیدروژنی از طریق بازسازی توربین‌های گاز موجود را به تفصیل توضیح داد. توربین گاز دارای راندمان و کارآیی بالاتری در مقایسه با سایر انواع توربین است. با این حال، مشکل این است که انتشار اکسید نیتروژن (NOx) با ادامه افزایش دمای ورودی توربین (TIT) افزایش می‌یابد.

توربین‌های گازی بر اساس TIT به کلاس‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. توربین‌های با کارآیی بالا به‌عنوان «کلاس J» و «کلاس H» دسته‌بندی می‌شوند، در حالی که توربین‌های گازی «کلاس F» و «کلاس E» در دسته‌بندی با راندمان پایین‌تر قرار دارند. اخیرا توربین‌های گاز کلاس J و H بیشتری به صورت بومی ‌در کره اجرا شده‌اند که به تدریج استفاده از توربین‌های گازی در کلاس F و پایین‌تر را کاهش داده است. بیش از نیمی‌از توربین‌های گازی کلاس F و پایین‌تر قدیمی ‌هستند و بیش از ۱۵ سال است که کار می‌کنند. در نتیجه، عملیات این توربین‌ها به دلیل کارآیی پایین، پیش از موعد متوقف شد و چند سال در سایت‌های خود به دارایی‌های معلق تبدیل شدند. در حال حاضر،‌ هانوا ایمپکت از فناوری احتراق مشترک استفاده می‌کند که در آن از توربین‌های گازی استفاده می‌شود که با مخلوط هیدروژن و LNG می‌سوزند. این حرکت نیازمند فناوری‌های پیشرفته برای حفظ پایداری بالا، فناوری کنترل شعله از طریق اصلاح آیرودینامیک و احتراق و فناوری جایگزینی برای سوخت هیدروژنی است.

پس از اجرای آزمایشی پروژه سوختن همزمان هیدروژن، شرکت Hanwha Impact قصد دارد این فناوری را در توربین‌های گازی زیر کلاس F در سراسر کره جنوبی اعمال کند. برای این منظور، همراه با شرکت برق وسترن کره، این شرکت در حال راه‌اندازی پروژه آزمایشی Daesan است که در آن یک توربین گازی در نیروگاه پیونگتائک نصب خواهد کرد. این پروژه اولین پروژه‌ای است که در کره یک توربین گازی قدیمی‌کلاس E را به همراه تجهیزات جانبی آن به محل کارخانه Daesan شرکت‌هانوا منتقل می‌کند و از فناوری سوزاندن همزمان هیدروژن برای اجرای یک پروژه آزمایشی استفاده می‌کند. با اجرای این پروژه، انتشار دی اکسید کربن و اکسید نیتروژن اندازه‌گیری و آزمایش می‌شود.

با این پروژه،‌ هانوا ایمپکت قصد دارد اولین شرکت در جهان باشد که نسبت سوخت هیدروژنی توربین‌های گازی را به بیش از ۵۰درصد، با اثر کاهش کربن ۲۰درصدی، برای ایجاد زیربنایی برای تجاری‌سازی بهتر توربین‌های گاز هیدروژنی افزایش می‌دهد. این شرکت انتظار دارد که نتایج پروژه در سال ۲۰۲۳ منتشر شود. سانگ یونگ سان، مدیر عامل‌هانوا تصریح کرد: رقابت ما بر این واقعیت استوار است که ما در حال حاضر یک نیروگاه داریم که با فناوری سوخت ترکیبی هیدروژن کار می‌کند و همچنین ما توانایی افزایش مداوم نرخ سوخت همزمان هیدروژن را داریم.  

در همین حال، این شرکت در اوایل ماه جاری اعلام کرد  سفارش پروژه بازسازی توربین گازی هیدروژنی را در نیروگاه Linden Cogeneration در ایالات متحده دریافت کرده است. انتظار می‌رود این سفارش اولین مورد در جهان باشد که یک نرخ ۴۰درصدی را در سوزاندن همزمان هیدروژن در یک توربین گاز طبیعی ۱۷۲ مگاواتی (MW) اعمال می‌کند. در ماه سپتامبر، این شرکت نام خود را از‌هانوا جنرال  به ‌هانوا ایمپکت تغییر داد و این امر انگیزه‌هایش را برای ایجاد تاثیر مثبت بر بشریت و زمین از طریق نوآوری‌های تکنولوژیکی که منجر به آینده‌ای پایدار می‌شود، افزایش داد.