به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس،  علی عسکری در مراسم آغاز عملیات راه‌‌‌اندازی پالایشگاه هویزه خلیج فارس با تبیین اهمیت و جزئیات این پروژه و ادای احترام ساحت شهیدان کربلای هویزه گفت: پالایشگاه هویزه خلیج فارس در منطقه‌‌‌ای واقع شده که عده‌‌‌ای از پاک‌‌‌ترین و دلاورترین فرزندان این سرزمین جان ‌‌‌خود را فدای اسلام و ایران کردند. مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس،  هدف از اجرای پروژه بزرگ پالایش گاز هویزه خلیج فارس را جمع‌‌‌آوری گازهای همراه نفت اعلام کرد و گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و بعد از ورود هلدینگ خلیج فارس به این پروژه با سهم ۷۰درصدی و همچنین قرارگاه خاتم‌الانبیا با سهم ۳۰درصدی اجرای این طرح سرعت گرفت. علی عسکری با اشاره به مالکیت هلدینگ خلیج فارس بر این پالایشگاه گازی  اظهار کرد: هلدینگ خلیج فارس با سهامداری ده‌‌‌ها میلیون ایرانی،  مردمی‌‌‌ترین شرکت ایران و از نظر عملکردی و سودآوری هم رتبه نخست ایران است.

وی افزود: راه‌‌‌اندازی این پالایشگاه با هدف جمع‌‌‌آوری گازهای همراه نفت و کاهش آلودگی شهر اهواز،  هدیه و خدمتی از سوی هلدینگ خلیج فارس به مردم غیور و قهرمان خوزستان و اهواز است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تاکید کرد: با راه‌اندازی و به ظرفیت رسیدن پروژه ۵۰۰ میلیون فوت مکعبی هویزه خلیج فارس که با سرمایه‌گذاری یک‌‌‌میلیارد و ۳۳۸ میلیون دلار و ۲۲۱ میلیارد تومان تعریف شده،  حدود ۴۰‌درصد آلودگی این منطقه و شهر اهواز کم خواهد شد. به گفته علی عسکری در ظرفیت کامل،  پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس،  روزانه ۹۷‌هزار تن خوراک برای پتروشیمی بندر امام و ۳۶۰ میلیون فوت مکعب گاز متان تزریقی به شبکه مصرف سراسری تولید خواهد کرد و نزدیک به ۲ میلیارد دلار در سال به جای اینکه این گازها بسوزد و تبدیل به آلودگی شود و هدر رود،  تبدیل به ثروت می‌‌‌شود؛ این پروژه در غرب کارون و پروژه بیدبلند خلیج فارس در شرق کارون،  گام بلند زیست محیطی و جلوگیری از هدر رفتن ثروت ملی است.

علی عسکری از ایجاد ۱۲۰۰ شغل مستقیم و تا ۷‌هزار شغل غیرمستقیم با افتتاح کامل پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس خبر داد. وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه چالش‌‌‌های متعددی داشت و اگر جدیت و کار جهادی در میان نبود،  عملیات راه‌‌‌اندازی این پالایشگاه ممکن بود تا دو سال دیگر به طول بینجامد و خوشبختانه امروز با همت،  غیرت و دانش فرزندان این سرزمین به مرحله راه‌‌‌اندازی رسیدیم. در این مراسم،  سه‌‌‌ طرح دیگر هلدینگ خلیج فارس شامل واحد‌‌‌های پیش‌تراکم گاز NGL۹۰۰ و ۱۰۰۰و پست ۴۰۰ کیلوواتی ایثار با مشارکت شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به بهره‌‌‌برداری رسید.