متوسلیان copy

او افزود: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که اکنون اهمیت رعایت کف ‌‌‌عرضه به عنوان عامل اصلی در کاهش رقابت‌‌‌ها بر کسی پوشیده نیست. نگاهی به روند عرضه و تقاضا در هفته جاری نشان‌‌‌ می‌دهد که عرضه رزین PVC به میزان13‌هزار و 300 تن افزایش یافته و در مقابل، 17‌هزار و 400 تن تقاضا برای خرید رزین PVC به ثبت رسید و نهایتا معامله روی 13‌هزار و 200 تن به انجام رسیده که این موضوع نشان‌دهنده آن است که چگونه تقاضای نزدیک به 2 برابری، به رقمی حدود3/ 1برابر عرضه تبدیل شده و به دنبال آن، معامله 99 درصدی اتفاق می‌‌‌افتد که نهایتا میانگین رقابت  2/ 4درصدی برای پی وی سی، بعد از هفته‌‌‌ها رقابت بالای 60‌درصد به ثبت می‌رسد. در یک جمله می‌توان گفت چنین اتفاق کم سابقه ای، یک دستاورد موفق از همکاری شکل گرفته میان سیاستگذاران صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی بوده است.

متوسلیان بیان کرد: زمانی که اعلام می‌شود هدف دولت رونق اشتغال وتولید است و از طرف دیگر بر موضوع ساخت‌وساز و توسعه مسکن‌‌‌های ملی تاکید می‌شود، باید توجه داشت که اکثر این مواد اولیه که رقابت‌‌‌های بالا را تجربه می‌کنند، در ساخت‌وساز، سهم و نقش اساسی دارد و هرگونه بروز اختلال در آن به معنای بر هم خوردن کل چرخه تولید و ساخت‌وساز مسکن و به نوعی در ضدیت با دستور کار دولت است.

رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC با تاکید بر لزوم استمرار روند فعلی بیان کرد: اما باید گفت عدم‌استمرار چنین روندی در واقع پاشنه آشیل است؛ به این معنی که اگرتصمیمات هوشمندانه فعلی مقطعی باشد باز هم شاهد بازگشت وضعیت التهاب به بازار هستیم و این التهاب هرگز به نفع زنجیره توزیع و مصرف‌کننده نهایی که اعم از مردم و ارگان‌های دولتی هستند نخواهد بود.

متوسلیان در پایان گفت: ضمن خسته نباشید و قدردانی از تمام انجمن‌‌‌های تخصصی و تعاونی‌‌‌های سراسری و همچنین کمیته تخصصی پتروشیمی که در توزیع و خرید به موقع و در نهایت کنترل رقابت قدم برداشتند، توصیه اکید من به تمامی این نقش‌آفرینان، آن است که حتما بر ادامه این روند پافشاری کرده و صدای صنعت را به گوش مسوولان برسانند چرا که اقدامات مقطعی در بلندمدت به نفع صنعت نیست.