عملیاتی شدن نیازهای فناورانه حوزه تامین و توزیع فرآورده در صورت تامین منابع مالی

سرپرست پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آمادگی کامل اداره پژوهش و فناوری پخش فرآورده‌های نفتی برای عملیاتی‌‌کردن نیازهای فناورانه مورد تایید وزارت نفت خبر داد و گفت: در صورت تامین منابع مالی موردنیاز، با شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان وارد مرحله اجرایی می‌‌شویم و طرح‌ها را عملیاتی خواهیم کرد.

انعقاد ۴ تفاهم‌‌نامه همکاری پژوهشی

کلهری با تاکید بر همکاری با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌‌های علم و فناوری در جهت رفع نیازمندی‌‌های صنعت توزیع فرآورده از امضای چهار تفاهم‌‌نامه با شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان خبر داد و افزود: این تفاهم‌‌نامه‌ها با چهار شرکت دانش‌‌بنیان ریزسازگان تکین، ایده‌‌کاوان صنعت پردیس، پرتومبدا پرگاس (PMP) و یاور همگامان یزد درباره هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سی‌‌ان‌‌جی، روباتیک و ساخت روبات‌‌های آتش‌‌نشان، تجهیزات سامانه هوشمند سوخت و تولید برج‌های نور و پروژکتورهای فوق کم‌‌مصرف امضا شده است که در صورت تامین منابع مالی به‌زودی قرارداد آن امضا می‌شود.

آمادگی ۶ شرکت دانش‌‌بنیان برای رفع نیازهای شرکت پخش

وی همچنین از ابراز آمادگی شش شرکت دانش‌‌بنیان در زمینه‌‌ تبدیل دستگاه کشنده به دوگانه‌‌سوز و لکوموتیو دوسوخته (DDF)، ساخت و تولید دستگاه اندازه‌‌گیری سوخت داخل باک وسایل نقلیه خروجی از مبادی مرزی، ساخت سامانه هوشمند سوخت با قابلیت مقابله با قاچاق سوخت، پیشنهاد بهره‌‌گیری از پلمب‌‌های هوشمند و... خبر داد و اظهار کرد: به‌‌منظور تسهیل در استفاده از توانمندی شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان لازم است قوانین و دستورالعمل‌‌ها در این زمینه کامل‌‌تر شود.

لزوم تسهیل‌‌ در روند تسهیلات‌‌دهی و تامین منابع مالی

سرپرست پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات مناسب برای شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان ابراز امیدواری کرد: با توجه به شرایط اقتصاد کشور، لازم است روند تسهیلات‌‌دهی و به موازات آن تامین منابع مالی، تسهیل شده تا بتوان با سرعت بیشتری به اهداف تعیین‌‌شده دست یافت. کلهری تاکید کرد: راه برای انجام هرگونه فعالیت پژوهشی در این شرکت باز است و پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از همکاری همه نهادهای پژوهشی و اشخاص در زمینه حل و فصل نیازهای عملیاتی و اجرایی خود استقبال می‌کند.