همچنین در بخش نخست جلسه به مصوبات هشتاد و نهمین جلسه کمیته تخصصی پتروشیمی پرداخته شد. در دومین بخش از دستور جلسه دویست و چهل و سوم هیات‌مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران طرح تولید سیلیکون که بخشی از طرح‌های اولویت‌‌دار موجود در سند توسعه زنجیره ارزش منتشر شده از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است بررسی شد.

در این زمینه به موضوع وجود زیرساخت‌‌های مناسب جهت تولید سیلیکون در ایران اشاره شد که واحدهای تولیدی علاقه‌‌مند می‌توانند برای سرمایه‌‌گذاری در این زمینه اقدام کنند.

براساس توضیحات ارائه شده در این جلسه ۷۰ درصد مصرف سیلیکون در صنایع نظامی و دفاعی و ۳۰ درصد مصرف این ماده در حوزه بهداشت است که بر این اساس مقرر شده تا شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران استعلام‌‌های لازم برای اطلاع از ظرفیت‌‌های مورد نیاز سیلیکون در صنایع دفاعی را انجام داده و نتیجه را به انجمن ملی صنایع پلیمر اعلام کند. همچنین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در راستای سند توسعه زنجیره ارزش پیشنهاد بررسی گریدها و مواد مورد نیاز صنایع تکمیلی با ظرفیت زیر ۲۰ هزار تن را جهت تعریف پروژه برای پتروشیمی‌‌ها مطرح کرده است که به این موضوع هم در جلسه دویست و چهل و سوم هیات‌مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران پرداخته شد.

یکی از موضوعات دیگر که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت‌، خروجی جلسه معرفی ظرفیت‌‌ها و خدمات حمایتی سازمان شهرک‌‌های صنعتی بود.

پیرو این جلسه قرار است بازدید از واحدهای صنعتی راکد در استان‌های قزوین، خوزستان و البرز صورت گیرد و همچنین ایجاد کنسرسیوم صادراتی برای واحدهای کوچک در جهت صادرات و بسته‌های حمایتی شامل تسهیلات کوچک و خرد و نمایشگاهی برای واحدهای کوچک در این راستا از پیشنهادهای مطرح شده برای حمایت از واحدهای راکد بود.

در بخش دیگری از جلسه دویست و چهل و سوم، گزارشی از نمایشگاه ایران‌‌پلاست شانزدهم ارائه و همچنین به خروجی مصوبات جلسه برگزاری ایران پلاست هفدهم اشاره شد.

نمایشگاه K۲۰۲۲ هم یکی از موضوعاتی بود که اعضای هیات‌مدیره انجمن ملی صنایع پلیمرایران در این جلسه به آن پرداختند. اعضا تجربیات خود در بازدید از این نمایشگاه را به اشتراک گذاشته و به مسائل روز صنعت پلاستیک در نمایشگاه K آلمان به عنوان الگوی پیش روی این صنعت در سال‌های آینده و برنامه‌ریزی در انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در این راستا پرداختند. از جمله این موضوعات که مورد تاکید و توافق اکثر اعضای هیات‌مدیره بود، موضوع بازیافت پلاستیک و حرکت انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در این راستا است که قرار بر این شد با سازمان‌های ذی‌ربط مانند شهرداری‌‌ها مذاکراتی آغاز شود.

همچنین در بخشی از این جلسه به مصوبه هیات وزیران پیرامون کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی پرداخته شد و بررسی حضور انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در نمایشگاه بین‌المللی مدیریت پسماند، بازیافت، ماشین‌‌آلات و تجهیزات وابسته که بهمن ماه امسال برگزار می‌شود، هم به عنوان موضوع دیگر مطرح شد که مورد استقبال اعضا قرار گرفت.