شاراک

پتروشیمی شازند در اسفندماه ۱۴۰۰ مبلغ ۲۰۷۳میلیارد تومان فروش به ثبت رساند؛ رقمی که از رشد ۱۲درصدی نسبت به بهمن و همین‌طور ۲۳‌درصد بالاتر از متوسط ماه‌‌‌های قبل حکایت دارد. رشد درآمدی این شرکت تنها محصول افزایش قیمت‌ها نبوده؛ چراکه از نظر حجم فروش هم در اسفندماه با ۸‌درصد رشد نسبت به ماه قبل و ۱۱‌درصد بیش از متوسط ماهانه همراه بوده است. باید اشاره کرد که نرخ فروش پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌پروپیلن یک‌‌درصد و نرخ فروش پلی‌اتیلن سبک خطی ۴‌درصد کمتر از ماه قبل گزارش شده است. شاراک در مجموع سال مالی را با فروش بیش از ۲۰‌هزار میلیارد تومان به پایان برد که نسبت به فروش سال ۱۳۹۹، ۸۴‌درصد رشد نشان می‌دهد. مقدار تولید و فروش محصولات شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن کاهش ۳درصدی داشته است.

بوعلی

پتروشیمی بوعلی‌سینا در اسفندماه حدود ۱۷۸۰میلیارد تومان فروش داشت که نسبت به بهمن‌ماه ۲۸‌درصد افت را ثبت کرد. متوسط مبلغ فروش شرکت در سال گذشته ۲۱۶۸میلیارد تومان بود.مقدار تولید متوسط سال ۱۴۰۰ برای هر ماه ۱۵۸‌هزار تن بود که در اسفند این عدد ۱۵۲‌هزار تن ثبت شد. همچنین مقدار فروش کل محصولات شرکت در اسفندماه ۸۴‌هزار تن گزارش شد که این عدد در ماه قبل از آن ۱۲۶‌هزار تن بود. بوعلی سال گذشته به طور متوسط ۱۳۹‌هزار تن فروش داشت. جمع درآمد فروش شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند به حدود ۲۶‌هزار میلیارد تومان رسید که ۱۰۰‌درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش داشت.نرخ فروش محصولات شرکت بوعلی در سال گذشته به طور متوسط ۱۵۶‌هزار و ۵۲۴ریال بود که این عدد در اسفندماه به رقم ۲۱۰‌هزار و ۸۹۲ ریال رسید.

آریا

آریاساسول سال گذشته را با ثبت فروش ۹/ ۲‌هزار میلیارد تومان در اسفند به پایان رساند که ۸‌درصد بیشتر از فروش بهمن و ۳۶‌درصد بالاتر از متوسط ماه‌‌‌های قبل بود. همچنین این رقم نسبت به اسفند سال گذشته ۱۴‌درصد بیشتر بود. این شرکت در اسفند فروش ۱۰۸‌هزار تنی را به ثبت رساند. کافی است بدانیم که متوسط فروش ماهانه سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شرکت ۹۲‌هزار تن انواع محصول بوده است. مقدار کل فروش شرکت در اسفند ۱۴۰۰ نسبت به اسفند سال قبل ۴‌درصد و نسبت به ماه قبل ۲‌درصد بیشتر بود. جمع درآمد شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند به بیش از ۵/ ۲۶‌هزار میلیارد تومان رسید که ۴۷‌درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش داشت. متوسط نرخ انواع پلی‌اتیلن آریاساسول در اسفندماه به حدود ۳۰۰‌هزار ریال نزدیک شد که این رقم در سال ۹۹ برابر ۱۹۳‌هزار ریال برای هر کیلو بود.

زاگرس

پتروشیمی زاگرس در اسفندماه حدود ۲۳۷۰میلیارد تومان فروش داشت که نسبت به بهمن‌ماه ۱۹۷‌درصد افزایش نشان داد. جمع درآمد شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند به حدود ۱۹‌هزار میلیارد تومان رسید که ۳۴‌درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش داشت.مقدار تولید این شرکت در چند ماه اخیر به دلیل اورهال و افت فشار گاز به زیر ۱۵۰‌هزار تن رسید. «زاگرس» در بهمن ۱۷۵‌هزار تولید داشت؛ ولی در اسفند به روال سابق خود و حتی فراتر از متوسط سال گذشته برگشت. متوسط تولید ۱۲ماه شرکت در سال ۹۹، ۲۵۱‌هزار تن بود، در حالی که تولید اسفند به ۲۶۲‌هزار تن رسید. نرخ فروش متانول این شرکت نسبت به بهمن‌ماه ۸‌درصد افزایش داشت.

شغدیر

پتروشیمی غدیر در اسفندماه فروش ۴۵۰میلیاردی را به ثبت رساند. این رقم نسبت به ماه قبل ۵۰‌درصد و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۱۷۵‌درصد افزایش داشت. جمع درآمدهای شرکت از ابتدای سال مالی تا پایان اسفند ۲۵۷۵میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۶درصد افزایش یافت. مقدار تولید شرکت در ۱۲ماه به طور متوسط ۹‌هزار تن بود که در اسفند هم ۱۰‌هزار تن تولید داشت. تولید سال ۱۳۹۹ برابر ۱۲۰‌هزار تن و در سال گذشته ۱۰۸‌هزار تن بود. در ۱۱ماه سال گذشته ۹۶‌هزار تن فروش برای پتروشیمی غدیر گزارش شد که با فروش ۱۲‌هزار تنی اسفند جمع فروش آن به ۱۰۸‌هزار تن رسید. فروش سال‌ ۱۴۰۰ این شرکت نسبت به سال ۱۳۹۹ افت ۱۱ درصدی داشت.