وی با تاکید بر این نکته که توسعه منهای مسائل محیط زیستی یک جای خالی خواهد داشت، افزود: همه‌‌ ما درباره محیط زیست و حفظ و نگهداری آن برای نسل‌‌های آینده مسوولیم و باید به‌‌صورت جدی به آن بپردازیم.

مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بیان کرد: ایران در شمار هفت کشور نخست سازمان انرژی جهانی است و تاکنون این جایگاه را حفظ کرده، بنابراین طبق تاکید دولت در یک سال گذشته در نشست روز گذشته همراه با معاون وزارت، مصوبه‌‌ای در زمینه‌‌ مشعل‌‌های پالایشگاه‌های پارس جنوبی تنظیم شد که با جدیت پیگیر آن هستیم تا این آلاینده‌ها به حداقل‌‌ها برسد.

انصاری گفت: در برنامه چهارساله پروژه‌محور ۸۴ برنامه تا ۱۴۰۴ برنامه‌‌ریزی شده است که ۳۴ مورد آن مربوط به پالایشگاه‌های گاز کشور است. بر پایه این گزارش، نشست هم‌‌اندیشی مدیران پالایش گاز کشور به مدت دو روز با حضور مدیرعامل، مدیران پالایشگاه‌های ۱۳‌گانه و مدیران ستادی مجتمع گاز پارس جنوبی و پالایشگاه فجرجم، پالایشگاه پارسیان، پالایشگاه ایلام، پالایشگاه بیدبلند، پالایشگاه سرخون و قشم برای آمادگی شرکت‌‌های پالایش گاز برای تولید زمستانه به میزبانی پالایشگاه شهید هاشمی‌‌نژاد سرخس، در مشهد برگزار شد.