احمد باهوش در نشستی که با حضور محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج‌فارس استان بوشهر و جمعی از مسوولان دو مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: رسالت بزرگ ما تولید حداکثری گاز و محصولات جانبی، خدمت به اقتصاد و شکوفایی کشور است و در این مسیر مهم تلاش می‌‌‌کنیم از ظرفیت‌‌‌های علمی و آموزشی دانشگاه خلیج‌فارس استان بوشهر استفاده کنیم.

وی افزود: دانشگاه خلیج‌فارس می‌‌‌تواند در حوزه آموزش حرفه‌‌‌ای قبل و حین آغاز فعالیت نیروهای تازه استخدام‌شده مجتمع گاز پارس‌جنوبی همکاری سازنده داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: اساتید باتجربه دانشگاه خلیج‌فارس با ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و مجتمع گاز پارس‌جنوبی، در حوزه تحصیلات تکمیلی پروژه‌‌‌ها و ایجاد فرصت‌‌‌های مطالعاتی و بررسی چالش‌‌‌های صنعت برای بهبود شرایط می‌‌‌توانند گام‌‌‌های موثر و سازنده‌‌‌ای بردارند.

باهوش تصریح کرد: امید داریم این نشست‌‌‌ها سرآغازی برای همکاری با دانشگاه‌‌‌ها و مراکز مهم آموزشی باشد و باید از ظرفیت‌‌‌های همکاری مشترک به بهترین شکل بهره گرفت.

عباس صیادی، رئیس پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی هم در ادامه این نشست بیان کرد: مجتمع گاز پارس‌جنوبی اکنون چهار پروژه مهم با دانشگاه خلیج‌فارس در مرحله اجرا دارد. وی گفت: دو پروژه در حوزه پسماند و حوزه آلایندگی پساب و دو پروژه دیگر نیز در حوزه برق و هوشمندسازی با دانشگاه خلیج‌فارس در مراحل تدوین و پایه‌‌‌گذاری است.

رئیس پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس‌جنوبی تصریح کرد: دانشگاه خلیج‌فارس توانایی انجام و همکاری مواردی مانند ساخت قطعات و تجهیزات، تعمیر و بازطراحی‌‌‌ کوره‌‌‌ها، مطالعات و مشکلات کمپرسورهای رفت و برگشتی پالایشگاه چهارم را نیز دارد و اکنون در حال تدوین این پروژه‌‌‌ها هستیم.

محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج‌فارس استان بوشهر هم در سخنانی تاکید کرد: دانشگاه خلیج‌فارس استان بوشهر ظرفیت و نیروی بالقوه خوبی برای فعالیت و همکاری مشترک با مجتمع گاز پارس‌جنوبی دارد.

وی در ادامه به توانایی انجام اقدام‌‌‌های شاخص دانشگاه خلیج فارس در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: انجام آموزش‌‌‌های لازم به‌‌‌صورت کاربردی برای کارکنان، ایجاد فرصت‌‌‌های تحقیقاتی برای اساتید و هیات‌‌‌های علمی دانشگاه و پیاده‌سازی پروژه‌‌‌های مهم صنعتی در مجتمع گاز پارس‌جنوبی می‌‌‌تواند سطح همکاری‌‌‌ها را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس استان بوشهر گفت: این دانشگاه در حوزه‌‌‌های محیط‌زیستی، آلایندگی‌‌‌های هوا، خاک و دریا برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های خوبی انجام داده و این موارد از اولویت‌‌‌های مهم این دانشگاه در پارس جنوبی است.