مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران قیمت نفت خام سبک، نفت خام سنگین و فروزان را برای فروش در ماه آوریل به ترتیب ۷۰/ ۴ ، ۶۵/ ۳ و ۷۵/ ۳ دلار بالاتر از میانگین قیمت نفت

عمان/ دبی قیمت‌گذاری کرده است.  قیمت هر بشکه نفت خام سبک ایران برای فروش در ماه آوریل ۲ دلار و ۵ سنت، نفت خام سنگین ایران یک دلار و ۹۵ سنت و قیمت نفت خام فروزان ۲ دلار و ۵ سنت بیشتر از ماه مارس (اسفند - فروردین) است.  میانگین قیمت نفت خام عمان/ دبی، قیمت پایه نفت خام در غرب آسیاست. ایران قیمت فروش نفت خام سبک، سنگین، فروزان و سروش را در بازار شمال غرب اروپا، مدیترانه و آفریقای جنوبی پایین‌‌‌تر از برنت قیمت‌گذاری کرده است.

تولید نفت ایران بر اساس تازه‌‌‌ترین گزارش دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که سه‌‌‌شنبه ۲۴ اسفندماه منتشر شد در ماه فوریه ۴۴‌هزار بشکه افزایش یافت و به ۲‌میلیون و ۵۴۶‌هزار بشکه نفت خام رسیده است.  جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته ۷/ ۸ درصد رشد کرده است.  به گزارش «ایسنا»، قیمت نفت سنگین ایران در فوریه به ۹۳دلار و ۴ سنت در هر بشکه رسید که هفت دلار و ۴۵ سنت معادل ۷/ ۸ درصد در مقایسه با قیمت ۸۵ دلار و ۵۹ سنت در ژانویه افزایش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا این تاریخ، به ۸۹ دلار و ۲۲ سنت در مقایسه با میانگین قیمت ۵۷ دلار و ۵۲ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رسید.  ارزش سبد نفتی اوپک در فوریه برای دومین ماه متوالی رشد چشمگیری داشت و ۸ دلار و ۸۱ سنت معادل ۳/ ۱۰درصد در مقایسه با ژانویه افزایش یافت و به ۹۴دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۲تاکنون به ۸۹ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۵۷ دلار و ۷۲ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رسید.