به گزارش «ایسنا» به نقل از اویل پرایس، تحلیلگران هشدار دادند اگر غرب نفت روسیه را تحریم کند، قیمت جهانی نفت ممکن است تا ۱۵۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

هلیما کرافت، تحلیلگر شرکت «آر بی‌سی کپیتال» در یادداشتی نوشت: اگرچه بعضی به این ایده چسبیده‌اند که توافق ایران مانع صعود بیشتر قیمت‌های نفت خواهد شد اما این توافق هنوز حاصل نشده است و میزان نفتی که به بازار بازخواهد گشت نمی‌تواند اختلال صادرات نفت روسیه را جبران کند.

تحلیلگران می‌گویند تحریم‌ها علیه نفت روسیه که حدود ۵‌میلیون بشکه در روز نفت خام و ۸/ ۲‌میلیون بشکه در روز فرآورده‌های نفتی صادر می‌کند، تاثیر بسیار بزرگ‌تری روی توازن بازار در مقایسه با تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا در سال‌های گذشته خواهد داشت.

همزمان مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت نفت شیل آمریکا ضمن تاکید بر عدم‌توانایی آمریکا در جایگزین کردن نفت روسیه هشدار داد تحریم نفت و گاز روسیه، قیمت نفت را تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه بالا می‌‌‌برد.  به‌‌‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، «اسکات شفیلد» گفت: «تنها راه متوقف کردن پوتین، تحریم صادرات نفت و گاز روسیه است و اگر دنیای غرب اعلام کند قصد تحریم نفت و گاز این کشور را دارد، قیمت نفت می‌تواند به راحتی تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه بالا برود.»