خریداران  کره‌جنوبی و پاکستان در میان خریدارانی هستند که به‌دنبال حداکثر کردن محموله‌های LNG تحت قراردادهای تامین بلندمدت با قطر هستند که یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع جهان به‌شمار می‌رود. نرخ این محموله‌ها بر اساس قیمت نفت تعیین می‌شود و در حال‌حاضر نصف نرخ فعلی در بازار محموله‌های تک است. کمبود جهانی عرضه نسبت به‌تقاضا، قیمت‌ها را به‌رکورد فصلی بالایی رسانده است.

نیروگاه‌ها و تامین‌کنندگان گاز شهری در سراسر جهان تلاش می‌کنند پیش از فرا‌رسیدن زمستان در نیمکره‌شمالی، میزان قابل‌توجهی گاز ذخیره کنند. قطر به‌دنبال امضای قراردادهای بیشتر برای تقویت برنامه توسعه عظیم است و بیش از رقیبان تمایل دارد حجم فروش قراردادی را تغییر داده و مانند حال‌حاضر افزایش داده یا مانند اوج دوران همه‌گیری ویروس‌کرونا و ریزش تقاضا، کاهش دهد.

آمار گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد بیش از ده‌ها کشتی حمل LNG در سواحل قطر منتظر هستند در حالی که پنج کشتی در حال بارگیری هستند. تولید‌اندک فصلی هم در طولانی‌شدن صف انتظار کشتی‌ها نقش داشته است.

در همین حال بلومبرگ گزارش داد آمریکا به‌اروپا هشدار داده است برای آماده‌شدن برای یک زمستان دشوار اقدامات کافی را انجام نداده است. در فاصله یک‌ماه تا آغاز فصل سرما، اروپا گاز طبیعی در مخازنش ندارد و ذخیره‌سازی گاز در این منطقه به‌حد کافی سریع نیست. آموس هوکستاین، نماینده امنیت انرژی وزارت‌خارجه آمریکا روز جمعه اظهار کرد نسبت به‌تامین انرژی در زمستان امسال نگران است.