توفان آیدا تولید نفت و گاز آمریکا  را کاهش داد

 همچنین تخمین زده می‌شود که ۲۷۹ سکوی دریایی نیز تخلیه شده باشند که ۵۰ درصد کل سکوهای دریایی آمریکا در خلیج را شامل می‌شود.  بر اساس گزارش S&P Global Platts Analytics، تولید سکوهای دریایی از نظر تاریخی، همواره ۱۰ تا ۱۴ روز پس از کاهش اولیه به‌سطح پیش از توفان‌ها بازگشته است. آنها از همین‌رو، هفته دوم سپتامبر را به‌عنوان زمان احتمالی بازگشت کامل تولید نفت‌خام در این منطقه اعلام کرده‌اند. گفتنی است که کاهش سطح عرضه به‌افزایش بهای نفت‌خام، گاز طبیعی و فرآورده‌‌های نفتی در پایان معاملات هفتگی در روز جمعه کمک کرد.

شرکت رویال داچ‌شل، تولید خود در این منطقه را متوقف و همه خدمه ۸ سکوی خود را از خلیج خارج کرده است. شرکت نروژی اکوینور نیز اعلام کرده که در روز ۲۸ آگوست سکوی تایتان خود را تعطیل و اعلام کرد که تمامی کارکنان خود را از منطقه تخلیه کرده است. همچنین شرکت بی‌پی نیز تایید کرده که ۴ سکوی خود در خلیج مکزیک را تخلیه کرده و شرکت مورفی‌اویل نیز عملیات توقف تولید در این منطقه را کامل کرده است. سایر تولیدکنندگان نفتی این منطقه مانند شرکت‌های شورون و بی‌اچ‌پی هم گفته‌اند که در حال تخلیه پرسنل خود از سکوهای دریایی هستند.

مرکز ملی توفان‌های آمریکا اعلام کرده است که انتظار دارد این توفان از ناحیه جنوب‌شرقی و مرکزی خلیج‌مکزیک حرکت خود را ادامه داده و به‌سرعت تشدید شود. پلتس نیز برآورد کرده که تقریبا ظرفیت پالایشی معادل ۴/ ۴ میلیون بشکه در روز در مسیر توفان قرار دارد‌ که بخش عمده آن مربوط به لوئیزیانا است. این تاسیسات روزانه ۴/ ۱ تا ۶/ ۱ میلیون بشکه بنزین، ۱/ ۱ تا ۳/ ۱ میلیون بشکه دیزل و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه سوخت جت تولید می‌کنند. پلتس انتظار دارد که توفان آیدا خسارات زیادی را به‌مجتمع‌های پالایشگاهی و پتروشیمی که در مسیر آن قرار دارند وارد کند. آنها می‌گویند به‌رغم آنکه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها اقدامات ایمن‌سازی زیادی انجام داده‌اند، اما به‌احتمال زیاد اختلالات جدی به‌دلیل جاری‌شدن سیل، قطع برق و... در روند عملیاتی آنها ایجاد شود.