این رقم ۲۰ هزار بشکه در روز بالاتر از پیش‌بینی قبلی این اداره است که در گزارش ماه ژوئن ۰۸/ ۱۱ میلیون بشکه در روز اعلام شده بود. به گزارش اویل پرایس، اگر این پیش‌بینی درست باشد، تولید نفت آمریکا ۲۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از متوسط تولید در ۲۰۲۰ خواهد بود که ۳۱/ ۱۱ میلیون بشکه در روز گزارش شده بود. آمریکا در دو ماه از ۲۰۲۰ و درست قبل از سقوط بازار در ماه‌های مارس و آوریل، به رکورد تولید ۱۳ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

در کل، اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزایش تولید قابل‌توجهی را در پاسخ به بالا رفتن قیمت نفت آمریکا تا بیش از ۷۰ دلار در هر بشکه پیش‌بینی نمی‌کند.

در گزارش این اداره آمده است: «با توجه به اینکه تغییر تعداد چاه‌های نفت آمریکا همگام با افزایش قیمت آن بالا نمی‌رود و افزایش تولید معمولا دو ماه پس از توسعه چاه صورت می‌گیرد، بنابراین قیمت فعلی نفت خام تا اواخر ۲۰۲۱ تاثیری بر میزان تولید نخواهد گذاشت. ما پیش‌بینی می‌کنیم متوسط تولید نفت خام آمریکا در سه ماهه دوم و سوم سال جاری میلادی حدود ۹/ ۱۱  میلیون بشکه در روز باشد.»

انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا در سه ماهه پایانی سال جاری به ۳/ ۱۱ و تا پایان سال آینده میلادی به ۲/ ۱۲ میلیون بشکه در روز برسد. البته پیش‌بینی این اداره در اول جولای صورت گرفته یعنی درست قبل از شکست اجلاس اوپک پلاس و نامتعادل شدن‌ دوباره بازار.