از آنجا که تردد در سطح کشور تا تاریخ ۸ فروردین آزاد بود و از این تاریخ به بعد محدودیت‌ها برای مسافرت‌های جاده‌ای و بین شهری اعمال شده است، انتظار می‌رود در هفته گذشته مصرف بنزین کشور با افت بیشتری مواجه شده باشد. میزان مصرف بنزین تا پیش از سهمیه‌بندی و دو نرخی شدن این سوخت بیش از ۹۰ میلیون لیتر در روز بود. با اجرای این طرح مصرف بنزین حدود ۲۰ میلیون لیتر کاهش یافت. با این حال به مرور اثر این طرح بر میزان مصرف کاهش یافت و مصرف بنزین در اواخر بهمن‌ها و پیش از شیوع ویروس کرونا به بیش از ۸۰ میلیون لیتر در روز بازگشت. آن‌طور که مقامات در آخرین روزهای سال گذشته اعلام کرده بودند، میزان مصرف در اسفند ماه مجددا به حدود ۷۵ میلیون لیتر در روز کاهش یافته بود.

  مصرف بنزین در تهران ۵۰ درصد کاهش یافت

علاوه بر این، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: میزان مصرف بنزین در تهران نسبت به قبل از فروردین ۵۰ درصد کاهش یافته است. ابراهیم توسلی در گفت‌وگو با «ایسنا» درخصوص آخرین وضعیت میزان مصرف بنزین در تهران، اظهار کرد: درحال‌حاضر میزان مصرف بنزین در تهران زیر ۱۰ میلیون لیتر در روز است که این عدد نسبت به گذشته کاهش محسوسی نشان می‌دهد. وی درخصوص میزان مصرف سی‌ان‌جی در تهران نیز اظهار کرد: میزان مصرف این فرآورده نفتی در تهران حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به قبل از فروردین کاهش یافته است که علت این مساله می‌تواند کاهش تردد خودرو‌ها در سطح شهر باشد. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران با تاکید بر اینکه مشکلی برای تامین فرآورده‌های نفتی در تهران وجود ندارد و تمام مخازن پر هستند، تصریح کرد: شایعاتی که در مورد تعطیلی جایگاه‌ها اعلام می‌شود صحت ندارد و اکنون هیچ مشکلی برای تامین فرآورده‌ها در تهران وجود ندارد. توسلی با بیان اینکه وضعیت تامین سوخت در تهران بسیار خوب است، گفت: جایگاه‌های عرضه سوخت در این مدت فعالیت و همکاری بسیار خوبی داشته‌اند و تاکنون هیچ قطعی عرضه در جایگاه‌ها نداشته‌ایم و نخواهیم داشت و برای این مهم نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

به دنبال نگرانی از شیوع ویروس کرونا و همچنین کاهش مصرف بنزین، برخی از احتمال تعطیلی ۴۰ درصد از جایگاه‎های عرضه سوخت خبر داده بودند. با این حال چنین گمانه‎ای به‌شدت از سوی مسوولان رد شده است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی در عرصه سوخت‌رسانی پایدار، اخبار منتشر شده مبنی بر تعطیلی جایگاه‌های عرضه سوخت را تکذیب کرد و گفت: لازم است هموطنان در کمال آرامش و با رعایت مسائل بهداشت فردی و محیطی و بدون هرگونه استرس و اضطرار، در طول شبانه‌روز به جایگاه‌های عرضه سوخت مراجعه و سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند. همچنین روابط‌عمومی کانون انجمن‌های صنفی صاحبان جایگاه‌های اختصاصی سراسر کشور نیز امروز اعلام کرد: این کانون باهمکاری انجمن‌های سراسر کشور با بیش از ۳هزار عضو متشکل از صاحبان جایگاه‌های اختصاصی عرضه سوخت و بالغ بر ٤٠ هزار نفر از شاغلان مستقیم و غیرمستقیم پس از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور، تاکنون به‌رغم بیمار شدن تعداد قابل‌توجهی از همکاران مستقر در جایگاه‌ها، همچنان درخدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نورزیده و تعطیلی جایگاه‌ها را خیانت به تلاشگران مبارزه با این بیماری همه گیر و هموطنان دانسته و همچنان به ادای این وظیفه ملی و خداپسندانه ادامه خواهند داد.