سکوی ۱۴B: سکوی B فاز ۱۴ پارس‌جنوبی نخستین سکویی است که امسال (۲۲ تیرماه) در موقعیت خود در آب‌های خلیج‌فارس نصب شد. دو سکوی A و C این فاز در سال ۹۷ در موقعیت خود قرار گرفته بودند. از چهار سکوی این فاز، تنها سکوی ۱۴D برای نصب باقی‌مانده است که براساس اعلام محمدمهدی توسلی‌پور، مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس‌جنوبی تا پیش از پایان امسال بارگیری و نصب خواهد شد. با نصب این سکو، بخش دریایی فاز ۱۴ پارس‌جنوبی که شامل ۴ سکو (دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری) هرکدام با ظرفیت برداشت روزانه ۲/ ۱۴ میلیون مترمکعب گاز از مخزن پارس‌جنوبی است، به پایان می‌رسد.

سکوی ۲۳: سکوی فاز ۲۳ پارس‌جنوبی نیز از دیگر سکوهایی است که از ابتدای امسال تاکنون نصب شده است. این سکو به‌عنوان دومین سکوی اصلی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی ۲۱ آبان‌ماه در موقعیت خود در آب‌های خلیج‌فارس قرار گرفت. سکوی فاز ۲۳، سومین سکوی گازی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی است. علی‌اصغر صادقی، قائم‌مقام طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی اعلام کرده است که حفاری تکمیلی و راندن لوله‌های CRA در چاه‌های موقعیت سکوی ۲۳ به پایان رسیده و انتظار می‌رود با تکمیل مراحل هوک‌آپ و راه‌اندازی، این سکو به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

سکوی۲۴B: سه روز پس از نصب سکوی فاز ۲۳ پارس‌جنوبی، سکوی B فاز ۲۴ هم نصب شد تا افزون بر ثبت رکوردی جدید در فعالیت‌های فراساحلی پارس‌جنوبی، عملیات نصب سکوهای بخش دریایی فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی به پایان برسد. دو سکوی این فاز پارسال در مدار تولید قرار گرفته بود. علی‌اصغر صادقی، قائم‌مقام طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس‌جنوبی گفته که عملیات حفاری و ساخت خط لوله ٢٠ اینچ فرعی این سکو به سکوی اصلی ۲۳ تکمیل شده است و مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده پس از پایان عملیات هوک‌آپ و راه‌اندازی همزمان دو سازه نصب‌شده، سکوی اصلی ۲۳ و اقماری ۲۴B طی هفته‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسند.