به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، مرتضی لطفی مدیرعامل این شرکت، در پنجمین نشست کشوری معرفی شرکت‌های قابل واگذاری شستا گفت: در مرحله نخست واحد‌های کوچک تولیدی در زمینه‌های تولید سیمان، دامپروری، پتروشیمی و داروسازی و... با دو مدل مزایده و مذاکره به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی افزود: هدف از واگذاری‌ها، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوصی‌سازی و تامین نقدینگی برای حضور شستا در طرح‌های بزرگ ملی است.

مرتضی لطفی افزود: به همین منظور برای شفاف‌سازی و فراهم کردن امکان واگذاری واحدهای وابسته به تامین اجتماعی به افراد دارای اهلیت، جلساتی با حضور استانداران و فعالان اقتصادی برگزار کردیم و این پنجمین نشست ما با فعالان اقتصادی در هرمزگان است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی تصریح کرد: شستا با ۲۷۴ شرکت در قالب ۹ هلدینگ در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی، معادن فلزی و غیر‌فلزی، عمران، حمل‌و‌نقل و سیمان مشغول فعالیت است که در هرمزگان پالایشگاه خلیج فارس با ۴۹ درصد سهام یکی از بزرگ‌ترین‌ بنگاه‌های شستا در این استان محسوب می‌شود که فاز دوم آن آماده بهره‌برداری است و موجب خودکفایی کشور در بخش بنزین و حتی صادرات فرآورده‌های نفتی خواهد شد. لطفی ادامه داد: با رویکرد سهامداری در برنامه راهبردی پنج ساله افق ۱۴۰۱ پیش‌بینی کرده‌ایم که این ۹ هلدینگ به پنج‌ هلدینگ تقلیل یابد.

وی افزود: به منظور شفاف‌سازی، همه شرکت‌های شستا در بورس عرضه شده تا مردم بتوانند به اطلاعات شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.