سنگ آهن بعد از یک اصلاح کوچک و با شکستن روند صعودی میان‌مدت باعث ترس فعالان این بازار شد، ولی با برخورد به سطح حمایتی 165 دلار دوباره به روند صعودی خود برگشت و در حال حاضر از محدوده سقف قبلی که منطقه 175 دلار بود به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. بنابراین هنوز احتمال افزایش قیمت‌ها بیشتر از کاهش قیمت‌ها است.

در چند روز گذشته انتظار داریم، سنگ‌آهن اهداف قیمتی بالاتری مثل 205 دلار را دنبال کند. محدوده 180 دلار، 190 دلار و 200 دلار، ممکن است مانع رسیدن به هدف قیمتی مذکور شود.

اگرچه اتفاق افتادن سناریوی افزایشی از سناریوی کاهشی بیشتر است ولی باید توجه داشت که محدوده 175 تا 180 دلار، بسیار مهم است که هنوز قیمت نتوانسته از آن به سمت بالا عبور کند.

در صورتی که  سنگ‌آهن مسیر کاهش قیمت را در پیش بگیرد، علاوه بر سطوح حمایتی 172 دلار و 165 دلار، محدوده میانگین متحرک 50 روزه می‌تواند به عنوان حمایت نقش بازی کند.

در صورت ادامه افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر  شود، محدوده 180 دلار است.  مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده  190 تا 200 دلار است. شکسته شدن این منطقه به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی افزایش داده و خریداران ریسک‌گریز را وارد بازار می‌کند.

در صورت کاهش قیمت ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 172 تا 170 دلار است. در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 165 دلار است.

شکسته شدن این محدوده  به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس‌ها را برای تشکیل روند نزولی افزایش می‌دهد.