اگر چه روند فلز روی، صعودی است ولی حضور در منطقه اشباع خرید که قیمت بعد از چند روز افزایش متوالی در آن قرار می‌گیرد، می‌تواند هشداری برای فعالان این بازار باشد، بنابراین اگر به هر دلیلی قیمت نتواند سناریوی افزایشی را تکمیل کند یا اصلاح زمانی به اصلاح قیمتی تبدیل شد، ممکن است میانگین متحرک 50 روزه و بعد از آن خط روند صعودی به سمت پایین شکسته شود. در این صورت حرکت قیمت در قالب ریزش و با هدف 2 هزار و 550 دلار خواهد بود. در این مسیر سطوح حمایتی 2 هزار و 700 دلار و 2 هزار و 625 دلار به عنوان مناطق حمایتی می‌توانند مانع نزول قیمت‌ها شوند.

در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 2 هزار و 800 دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی است. بعد از این محدوده، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده 2 هزار و 700 دلار است. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر قیمت‌ها کاهش یابد، محدوده خط روند صعودی می‌تواند نقش حمایتی خوبی داشته باشد. اگر این خط به سمت پایین شکسته شود احتمالا با یک دوره رکود بازار مواجه خواهیم شد که می‌تواند شامل اصلاح قیمتی و زمانی یا یکی از این دو مورد باشد.

در صورت افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 2 هزار و 900 دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را نسبت به احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها بالا می‌برد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. بعد از این سطح مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده 3 هزار دلار است. شکسته شدن این ناحیه به سمت بالا، امید‌ها را برای ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد. این منطقه قیمتی برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از این منطقه به سمت بالا با مشکلاتی مواجه شود.