در این سناریو محدوده‌های حمایتی ۴۱۰ دلار، ۴۰۰ دلار و ۳۸۵ دلار می‌توانند مانع رسیدن قیمت به ۳۵۰ دلار شوند. در صورت پایان فاز اصلاحی و افزایش قیمت یا ادامه روند صعودی از منطقه‌ای که در آن حضور داریم، این کالا می‌تواند به محدوده ۴۹۰ دلار یا حتی بالاتر نیز برسد. محدوده‌های مقاومتی ۴۳۵ دلار، ۴۵۰ دلار و ۴۷۵ دلار به‌عنوان محدوده‌های مقاومتی مهم می‌توانند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شوند. اکنون قیمت درگیر سطح قیمتی ۴۲ دلار است و تا زمانی که این محدوده به سمت بالا شکسته نشود، نمی‌توان سناریوی اصلاح قیمتی را نادیده گرفت.

  بررسی محدوده‌های قیمتی مهم

در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که بعد از خط روند صعودی می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۱۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین، ترس‌ها را برای ادامه روند نزولی افزایش می‌دهد. مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۰۰ دلار است.

قیمت در محدوده خط روند صعودی قرار دارد و این منطقه می‌تواند به‌عنوان حمایت مانع پیشروی قیمت در مسیر اصلاح شود. تثبیت قیمت در زیر این خط روند نشانه اصلاح بوده و خریداران ریسک‌گریز را از بازار خارج می‌کند.

در افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۳۵ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را برای تشکیل یک روند صعودی میان‌مدت افزایش می‌دهد. مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۵۰ دلار است.

Untitled-1