محدوده‌های مقاومتی ۳۷۵ دلار، ۳۸۵ دلار و ۴۰۰ دلار به‌عنوان محدوده‌های مقاومتی مهم می‌توانند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شوند. با توجه به حضور در محدوده مهم قیمتی ۳۶۳ دلار و همچنین حضور قیمت ذرت در منطقه اشباع خرید که منطقه‌ای است که بعد از چند روز افزایش قیمت تقریبا متوالی به آن می‌رسیم، احتمال رخداد سناریوی اصلاح قیمت نیز وجود دارد. در این هنگام، علاوه بر محدوده خط روند صعودی محدوده‌های حمایتی ۳۵۰ دلار، ۳۴۰ دلار، ۳۲۵ دلار و ۳۱۰ دلار می‌توانند مانع رسیدن قیمت به ۳۰۰ دلار شوند.

بررسی محدوده‌های قیمتی مهم

در صورت ادامه روند صعودی، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۳۷۵ دلار است. قیمت، برای عبور از منطقه ۳۴۰ دلار به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. در صورت افزایش بیشتر قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۰۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده قیمتی به سمت بالا، امید‌ها را برای ادامه روند صعودی افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد قیمت برای عبور از محدوده قیمتی ۴۰۰ دلار به سمت بالا با مشکلاتی مواجه شود.

در صورت کاهش قیمت ذرت، محدوده خط روند صعودی کوتاه‌مدت می‌تواند نقش حمایتی مناسبی داشته باشد. اولین منطقه‌ای که بعد از خط روند صعودی می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۳۵۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین، ترس‌ها را برای ادامه روند نزولی افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از محدوده قیمتی ۳۵۰ دلار به سمت پایین با مشکلاتی مواجه شود. در صورت ادامه روند کاهش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۳۲۵ دلار است. قیمت، برای عبور از محدوده ۳۲۵ دلار به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.