اصرار بر بازگشت سوخت ال‌پی‌جی به سبد سوخت خودروها در شرایطی صورت گرفته که برخلاف زیرساخت‌های توسعه‌یافته عرضه سی‌ان‌جی در کشور، در زمینه عرضه ال‌پی‌جی برای خودروها، هیچ زیرساخت استانداردی در کشور نداریم و تنها در بخش توزیع این سوخت در کشور، علاوه بر نیاز به احداث جایگاه‌های جدید که قابلیت عرضه ال‌پی‌جی را داشته باشند، لازم است تا به‌طور مستمر تانکرهای جاده‌پیما در سراسر کشور برای حمل ال‌پی‌جی تردد کنند که این مساله، خود به‌تنهایی مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

در قانون بودجه امسال طرحی در آستانه تصویب است که طی آن قرار شده سوخت ۲ میلیون خودروی عمومی از بنزین به گاز مایع (LPG) تبدیل شود. طبق اعلام بسیاری از کارشناسان و مدیران سازمان‌ها این طرح دارای معایب بسیاری است و از منظر پلیس راهور، اجرای این طرح، حوادث منجر به آتش‌سوزی و آسیب به شهروندان را ایجاد خواهد کرد. در همین‌ خصوص‌ سردار سید‌تیمور حسینی ‌جانشین فرمانده پلیس راهور ‌ ناجا دیروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ورود گاز مایع (LPG) به سبد سوخت خودروها منجر به تکرار حوادث تلخ گذشته در ابعاد وسیع‌تر خواهد شد.

سردارحسینی با اشاره به اینکه این طرح یک‌بار در سال‌های گذشته اجرا و به دلیل ایجاد حوادث فراوان، به شکست منتهی شد، اظهار کرد: ورود خودروهای گاز مایع‌سوز به جاده‌های کشور مساله‌ای نیست که برای اولین‌بار با آن مواجه باشیم و از نتایج حاصل از آن بی‌خبر باشیم. این خودروها در گذشته به‌علت انفجارهای متعدد در جاده‌های کشور مورد اعتراض پلیس راهور قرار گرفت که خوشبختانه پس از مدت کوتاهی گاز مایع از سبد سوخت خودرو‌ها حذف شد؛ حال بازگشت به تجربه شکست‌خورده گذشته جز تحمیل ضررهای مالی و جانی به‌مردم کشور ثمری نخواهد داشت. روز گذشته هم رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور از ارسال نامه این انجمن به شورای‌نگهبان خبر داد که در آن نامه با توجه به عواقب جبران‌ناپذیر مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درباره ورود ال‌پی‌جی به سبد سوخت کشور، درخواست لغو این مصوبه به شورای نگهبان ارائه داده شده است.