هنوز روند صعودی ادامه دارد و تا زمانی که این روند پا برجا باشد احتمال رخ دادن سناریوی صعودی از سناریوی نزولی بیشتر است  ولی شکل نمودار گویای این است که برگشت روند به فاز صعودی بسیار مشکل است.  در صورتی که روند صعودی بلند مدت به سمت پایین شکسته شود، انتظار داریم این کاهش قیمت در مرحله اول تا محدوده‌های ۲ دلار و ۱۰ سنت ادامه پیدا کند. سطوح ۲ دلار و ۴۵ سنت و ۲ دلار و ۳۰ سنت در این مرحله به عنوان حمایت نقش بازی می‌کنند. در مراحل بعدی کاهش قیمت‌ها ممکن است گاز طبیعی تا محدوده‌های یک دلار و ۶۰ سنت نیز کاهش داشته باشد. در صورتی که قیمت گاز طبیعی دوباره به فاز صعودی برگردد، می‌توان انتظار داشت در مرحله اول قیمت تا محدوده سقف قبلی یعنی ۳ دلار و ۳۵ سنت افزایش یابد. در این مسیر سطوح مقاومتی ۲ دلار و ۹۰ سنت و  ۳ دلار می‌تواند مانعی بزرگ برای فتح قله قبلی باشد.

   بررسی سطوح مهم قیمتی

در صورت افزایش قیمت در کوتاه مدت، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲ دلار و ۹۰ سنت تا ۳ دلار است. مهم‌ترین محدوده مقاومتی پیش روی گاز طبیعی، محدوده ۳ دلار است که گذر از آن امید‌ها را نسبت به رسیدن به هدف قیمتی ۴ دلار افزایش می‌دهد.

در صورت کاهش قیمت‌ها، محدوده خط روند صعودی، می‌تواند نقش حمایتی پر قدرتی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه تغییر فاز قیمت از اصلاح به ریزش است.

در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۲ دلار و ۴۵ سنت است. شکسته شدن این ناحیه به سمت پایین نشانه نزولی است و روند صعودی را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، ترس‌ها را برای کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌دهد.

p16-03