مهم‌ترین اتفاق طی چند روز گذشته، همین شکسته شدن خط روند صعودی میان‌مدت به سمت بالا و بعد از آن، برگشت به سطوح زیر ۵۴۰ دلار بود که به‌طور قطع بسیاری از معامله‌گران ریسک‌گریز را از بازار خارج کرد. اصلاح قیمت در ذرت می‌تواند تا محدوده‌های ۵۰۰ دلار ادامه پیدا کند که البته سطح حمایتی ۵۱۵ دلار می‌تواند مانع آن شود. در سناریویی که احتمال آن فعلا کم است، ممکن است با فروش‌های هیجانی محدوده خط روند صعودی بلند‌مدت به سمت پایین شکسته شود و قیمت تا نواحی ۴۵۰ دلار ریزش داشته باشد. سطوح حمایتی قدرتمندی از جمله ۴۷۵ و ۴۶۰ دلار می‌توانند مانع کاهش قیمت‌ها و رسیدن به محدوده ۴۵۰ دلار شوند.

در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که بعد از خط روند صعودی کوتاه‌مدت، می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۵۱۵ دلار است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین، ترس‌ها را برای ادامه روند نزولی افزایش می‌دهد. در صورت شکسته شدن خط روند صعودی میان‌مدت، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۹۰ دلار است.  خط روند صعودی میان‌مدت به سمت پایین شکسته شد که می‌تواند یکی از نشانه‌های آغاز اصلاح قیمت باشد و در صورت افزایش قیمت‌ها می‌تواند نقش مقاومتی بازی کند. خط روند صعودی بلند‌مدت هنوز پابرجاست و فعلا انتظار شکسته شدن آن به سمت پایین را نداریم.

اگر قیمت ذرت افزایش داشته باشد، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۵۴۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امید‌ها را برای ادامه روند صعودی میان‌مدت افزایش می‌دهد. مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۵۷۰ دلار است.