به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در حاشیه سفر به استان هرمزگان و بازدید از بزرگ‌ترین خط انتقال نفت خاورمیانه که از گوره در استان بوشهر آغاز و به منطقه جاسک در شرق تنگه هرمز ختم می‌شود، با اشاره به نقش بنیاد مستضعفان در احداث این خط انتقال نفت اظهار کرد: با بهره‌برداری از این خط انتقال، کشور به یک پایانه جدید صادرات نفت دست پیدا می‌کند که قادر است روزانه یک میلیون بشکه نفت سنگین و ترش را به جنوب شرق کشور منتقل کند. بنیاد مستضعفان احداث ۱۶۴ کیلومتر و تلمبه‌خانه شماره ۵ این خط انتقال ۱۰۰۰ کیلومتری را عهده‌دار شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: خوشبختانه بنیاد مستضعفان در اجرای این بخش توانسته طبق قرارداد و بر اساس زمان‌بندی ارائه‌شده انجام وظیفه کند و هم در بخش لوله‌گذاری و هم در احداث تلمبه‌خانه، طبق زمان‌بندی پیش ‌رود و رکورد جدیدی را در سرعت اجرای پروژه ثبت کند.

وی گفت: در حال حاضر ۹۰درصد تامین لوله و جوشکاری‌ها انجام شده و ۷۰درصد لوله‌گذاری‌ها تکمیل شده است و امیدواریم با همین سرعت، ادامه کار نیز انجام شود.

فتاح اضافه کرد: در احداث تلمبه‌خانه نیز با توجه به اینکه زمان‌بندی اجرای این بخش، تا خرداد ماه است، ما سعی خواهیم کرد در پیش از اتمام زمان‌بندی، ساخت تلمبه‌خانه تکمیل شود که البته زمان تکمیل تلمبه خانه، مانع از انتقال نفت در این خط نخواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به توانمندی‌های مهندسان ایرانی و استفاده از توان داخلی در اجرای این پروژه گفت: نکته حائز اهمیت در این پروژه آن است که برای نخستین بار از لوله‌های تولید داخل برای احداث خط انتقال نفت ترش و سنگین استفاده شده و تمام عایق‌بندی لوله‌ها نیز با استفاده از توان داخلی انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: این در حالی بود که تا پیش از این لوله‌های خطوط انتقال نفت، از خارج کشور وارد می‌شد و حالا این لوله‌ها در کارخانه‌های فولاد داخل تولید می‌شود.