با توجه به نمودار می‌توان گفت سناریوی افزایش قیمت محتمل‌تر از سناریوی کاهش قیمت است. این افزایش می‌تواند تا محدوده ۳۴ دلار و ۵۰ سنت ادامه پیدا کند ولی قبل از آن باید سقف قبلی یعنی محدوده ۳۰ دلار و ۵۰ سنت به سمت بالا شکسته شود. برای شکسته شدن ناحیه سقف قبلی، منطقه مقاومتی ۲۷ دلار و ۲۸ دلار و ۵۰ سنت در مسیر قیمت زغال‌سنگ قرار دارند.

در حال‌حاضر قیمت زغال‌سنگ در محدوده بسیار مهم 25 دلار قرار دارد، در صورتی‌که قیمت زغال‌سنگ مسیر کاهش را در پیش گرفت، علاوه بر محدوده‌های حمایتی 23 دلار و 22 دلار مانع رسیدن قیمت به سطوح پایین‌تر مثل 19 دلار و 50 سنت می‌شوند. با توجه به شکسته شدن خط روند صعودی در صورت کاهش قیمت زغال‌سنگ، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 23 واحد است. در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 22 دلار است. 

در صورت افزایش قیمت‌ها، محدوده خط روند میان‌مدت صعودی شکسته شده، می‌تواند نقش مقاومتی بسیار قوی داشته باشد. شکسته‌شدن این محدوده به سمت پایین، نشانه نزولی بود و ترس‌ها را از آغاز اصلاح قیمت‌ها افزایش داد. در صورت افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده 27 دلار است. مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده  30 دلار و 50 سنت است. شکسته‌شدن این منطقه به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی افزایش داده و خریداران ریسک‌گریز را وارد بازار می‌کند. 

16-01