در صورتی که قیمت مس به هر دلیلی از جمله واکنش به محدوده‌های مقاومتی یا عکس‌العمل قیمت به حضور در منطقه‌ای که بعد از چند روز افزایش تقریبا متوالی، قیمت به آن می‌رسد و به آن منطقه اشباع خرید می‌گوییم (در حال حاضر در این منطقه قرار نداریم) تغییر مسیر داد و کاهش قیمت را در پیش گرفت، علاوه بر محدوده‌های حمایتی ۶.۳۵۰، ۶.۲۶۰ و ۶.۰۵۰ دلار، دو محدوده دیگر یعنی محدوده خط روند صعودی میان‌مدت و بعد از آنها محدوده ۵.۹۰۰ دلار می‌توانند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شوند.

روند کوتاه‌مدت – صعودی شکسته شده

در صورت کاهش قیمت مس، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۶.۳۵۰ دلار است. این منطقه در یک روز کاری قبل به سمت بالا شکسته شد و این رخداد نشانه صعودی بود و امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی بیشتر کرد. بعد از شکست رو به بالا این منطقه به‌عنوان حمایت تغییر نقش داد و به نظر می‌رسد قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. در صورت کاهش بیشتر قیمت‌ها، مهمترین منطقه‌ای که می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند، محدوده ۶.۱۵۰ دلار است. در صورت افزایش قیمت این فلز اساسی، محدوده خط روند صعودی کوتاه‌مدت شکسته شده، می‌تواند نقش مقاومتی داشته باشد.

روند میان‌مدت – صعودی

در صورت ادامه روند صعودی فلز مس در میان‌مدت، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۷هزار دلار است. قیمت، برای عبور از محدوده ۷هزار دلار به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. در صورت کاهش قیمت‌ها و شکسته شدن روند صعودی کوتاه‌مدت، محدوده خط روند صعودی میان می‌تواند نقش حمایتی بسیار قوی داشته باشد. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین مخصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی خواهد بود و ترس‌ها را نسبت به کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌دهد. قیمت برای عبور از این محدوده به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

روند بلند‌مدت - خنثی

روند نزولی قیمت مس در ۶۵ روز کاری قبل به سمت بالا شکسته شد و این موضوع نشانه صعودی بود ولی هنوز در بلند‌مدت روند صعودی تشکیل نشده است.