حفاظت از بناهای تاریخی  نیازمند قوانین جدید

رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور بر لزوم تدوین قوانین جدید شهرسازی به منظور حفاظت از ساختمان‌ها و بناهای تاریخی و باستانی تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، پیروز حناچی با اشاره به تهدیدهای موجود شهرسازی برای بناهای باستانی گفت: کشور ما از نظر آثار و بناهای باستانی در جایگاه ممتازی قرار دارد، اما برای اینکه بتوانیم این ظرفیت را به سمت تاثیرگذاری بیشتر ببریم باید به خوبی از داشته‌های باستانی خود محافظت کنیم. وی با تاکید بر لزوم ایجاد قوانینی برای محافظت از آثار باستانی به خصوص ساختمان‌های قدیمی تصریح کرد: متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که در شهرسازی جدید به آثار باستانی و بناهای سنتی آسیب وارد می‌شود که باید در این خصوص قوانینی ایجاد شود تا ساخت و ساز انجام گرفته در شهرها آسیبی به آثار باستانی خصوصا در شهرهای قدیمی وارد نکند.

حناچی در خصوص تاثیرات معماری سنتی بر توسعه صنعت گردشگری اظهار کرد: معماری سنتی مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی همواره مورد توجه گردشگران از نقاط مختلف جهان قرار گرفته و تاثیر مستقیمی بر رونق صنعت گردشگری دارد.

وی افزود: در استان‌هایی مانند اصفهان، تبریز، مشهد، یزد و دیگر شهرهای کشور می‌توان جذابیت‌های گردشگری فراوانی را مبتنی بر معماری ایرانی اسلامی مشاهده کرد که همواره مورد توجه گردشگران از نقاط مختلف جهان قرار می‌گیرد.