عضو کمیته تخصصی مکانیک سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در تشریح وضعیت استفاده از سیستم‌های گرمایشی در ساخت‌و‌سازها گفت: با توجه به دو مزیت سیستم‌های گرمایشی مرکزی، از قبیل تناسب با معیارهای بهداشتی، سلامتی و ایمنی و همچنین قابلیت برنامه‌ریزی دقیق‌تر و صحیح‌تر به‌منظور صرفه‌جویی و مدیریت یکپارچه مصرف انرژی در ساختمان‌ها استفاده از این سیستم‌ها در برابر سایر سیستم‌های گرمایشی برتری دارد. سیف‌ا... علی‌نیا افزود: به‌رغم برخی ویژگی‌های سیستم‌های گرمایشی تکی که باعث استقلال در مصرف انرژی بین واحدهای مسکونی در یک مجتمع مسکونی می‌شود، در صورتی که منافع شخصی افراد از طریق مشارکت،

فرهنگ‌سازی و توجه به مسائل ایمنی و مصرف انرژی به منافع ملی و گروهی گره بخورد، سیستم‌های گرمایشی مرکزی در مجموع انتخاب مناسب‌تری نسبت به سایر سیستم‌ها محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به رواج نصب و کاربرد سیستم‌های تکی طی سال‌های اخیر در ساختمان‌های مسکونی تصریح کرد: در حال حاضر دیده می‌شود که حتی در ساختمان‌های بلندمرتبه به میزان ۱۰۰ واحد مسکونی هم که اصولا باید از سیستم موتورخانه مرکزی برای گرمایش بهره‌مند شوند از سیستم‌های تکی یا همان پکیج‌ها استفاده می‌شود که این انتخاب چندان درست به نظر نمی‌رسد.

عضو کمیته تخصصی مکانیک سازمان نظام مهندسی کشور خاطرنشان کرد: همچنین مطابق با این مقررات، نصب وسایل گازسوز پرمصرف مانند آبگرمکن فوری و پکیج برای واحدهای کوچک‌تر از ۶۰ مترمربع، ممنوع است، مگر آنکه هوای مورد نیاز برای احتراق گاز مصرفی آنها از طریق دریچه دائمی که مستقیما به هوای آزاد راه دارد تامین شود که در برخی ساختمان‌ها این دو شرط مهم رعایت نمی‌شود.