معاون اداری مالی شهردار تهران گفت: تنها ۲۵‌درصد از کارکنان شهرداری تهران صاحبخانه هستند. به گزارش ایسنا، حسین محمد پورزرندی با بیان این که رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی و حل مشکلات آنها در شهرداری نسبت به سال‌های گذشته از روند مطلوبی برخوردار شده است، افزود: شهردار تهران شخصا، پیگیر مشکلات نیروی انسانی بوده و این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی وی است.

پورزرندی با اشاره به طرح ساماندهی وضعیت استخدام، گفت: با ساماندهی وضعیت استخدام عدالت در حقوق و مزایا مورد توجه قرار گرفته و انگیزه برای نیروی انسانی ارتقا می‌یابد.

وی افزود: همچنین ساماندهی وضعیت رهایی از خدمت و رسیدگی به وضعیت بازنشستگان از دیگر اقداماتی است که در شهرداری برای نیروی انسانی انجام شده است.

امانی، قائم‌مقام معاونت اداری مالی شهرداری تهران، نیز ضمن اظهاراتی با اشاره به این که امنیت شغلی مهم‌ترین خواسته کارمندان شهرداری است، گفت: با ساماندهی وضعیت شغلی کارکنان این موضوع را در دستور کار قرار داده و همچنین با طبقه‌بندی مشاغل، یک‌هزار و ۴۴۰ نفر از کارکنان شهرداری بر اساس سطح تحصیلات همسان‌سازی و وضعیت آنها از نوع دو به یک تبدیل شده است.

وی افزود: همچنین به منظور تقویت بنیه مالی و حل مشکل مسکن کارکنان و ایجاد وحدت رویه دستورالعملی را تهیه کرده‌ایم که بر اساس آن حداقل و حداکثر حق مسکن کارکنان ۲۰۶ هزار و ۱۱۶ و ۶۱۸ هزار و ۳۴۸‌ریال تعیین شده که از سال ۸۵ پرداخت شده است.

امانی افزود: همچنین لایحه جابه‌جایی حقوق و مزایای کارمندان نیز تهیه و به شورای شهر تهران ارائه شده است که با تصویب شورا و تدوین دستورالعمل اجرایی آن از ابتدای شهریور این طرح اجرا ‌شده و بر اساس آن آزمون سراسری تبدیل وضعیت کارکنان از قراردادی به رسمی در مهرماه برگزار می‌شود.

وی گفت: مهمترین دستاورد شهرداری ساماندهی نحوه پرداخت وام به کارکنان بوده، به طوری که با توسعه تعاونی اعتبار شهر اعطای وام‌های ازدواج، مسکن،‌ درمان و غیره در سال ۸۵ به ۲۸‌میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به سال قبل از آن، ۶۵۰‌درصد رشد داشته است.

قائم‌مقام معاونت اداری مالی شهرداری تهران گفت: کارکنان شهرداری می‌توانند مستقیما برای اخذ وام به تعاونی‌های اعتباری شهر مراجعه کرده و تقاضای وام ضروری کنند.