قیمت زمین  از مسکن حذف می‌شود
دولت و مجلس با مصوباتی که در رابطه با تامین مسکن گروه‌های کم در آمد داشتند و با یک سیاست و رویکرد جدید، قصدشان این بوده که تا آنجا که ممکن است قیمت زمین و مسکن را کاهش دهد و در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده و پروژه‌های بسیاری در دست اجراست.

قانون‌گذاران خیلی روشن و شفاف وظایف را تکلیف کرده‌اند و اداره کل تعاون هم وظیفه نظارت بر اعمال تعاونی‌ها را دارد.
به گزارش «ایسنا»، مدیرکل سازمان مسکن و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، در حاشیه نمایشگاه مطبوعات این استان در جمع خبرنگاران گفت: ما در شهرکرد حدود دو‌هزار‌واحد مسکونی صرفا به تعاونی مسکن کارگری و کارمندی واگذار کرده‌ایم و طبیعتا یکی از تعاونی‌هایی هم که می‌تواند از این‌واحدها استفاده کند تعاونی مسکن مطبوعاتی‌ها است.
مهندس اصغر مجیدی ادامه داد: در رابطه با مساله حذف قیمت زمین از مسکن باید گفت برای این که این سیاست بتواند موثر و عملیاتی شود قانون‌گذار پیش‌بینی‌های لازم را کرده است به این صورت که در سیستم بانکی در حدود ۵/۱‌میلیون تومان برای آماده‌سازی زمین به اعضای تعاونی وام داده خواهد شد و برای ساخت‌واحد مسکونی نیز ۱۴میلیون تومان وام داده خواهد شد در واقع رقمی حدود ۵/۱۵‌میلیون تومان وام برای آماده‌سازی و ساخت به اعضا داده می‌شود.
مدیرکل سازمان مسکن و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: اگر این رقم در اختیار اعضا قرار بگیرد قسمت عمده‌ای از هزینه ساخت توسط دولت تامین شده و مسلم است که باید در حد 20 تا 25‌درصد هزینه ساخت هم توسط خود متقاضی تهیه شود و در این رابطه 500‌هزار تومان را ابتدای کار برای هزینه آماده‌سازی به حساب تعاونی واریز خواهند کرد و در حد 20‌درصد قیمت ساخت را هم در حساب خود داشته باشند که با آن 14‌میلیون ترکیب شود.
او در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر در حدود دو‌هزار‌واحد در شورای تامین مسکن برای شهرکرد، ۲۲۵‌واحد برای بن، ۳۵‌واحد برای فرخ شهر و ۲۵۰۰‌واحد هم برای بروجن برنامه‌ریزی شده و برای شهرهای دیگر هم برنامه‌هایی در دست اجرا است.
وی درباره‌ ساخت شهرک‌های جدید گفت:‌ در تبصره‌ 6 قانون بودجه سال 86 به احیای بافت‌های فرسوده بسیار توجه شده است و اولویت ساخت برای بافت‌های فرسوده است و به همین لحاظ قسمت عمده‌ محدوده‌ بافت فرسوده شهرکرد و بروجن مشخص شده‌اند و مشاورین در حال تهیه‌ طرح‌های لازم هستند.
وی درباره اعتبار بخش فرسوده گفت: وزارت مسکن اعلام کرده است به متقاضیان خانه‌های اجاره به شرط تملیک ۹۹ ساله، ۱۴‌میلیون تومان تسهیلات اعطا خواهد شد.۲۸۰۰‌واحد مسکونی و زمین آماده است و تعداد زیادی پروژه انبوه‌سازی ایجاد شده است.
در ادامه مجیدی افزود: در شهرکرد، ما تا 10 سال آینده زمین به اندازه کافی در بهترین نقاط شهر داریم.
وی درباره بحث اشرافیت ساختمان‌ها روی یکدیگر گفت: قانون‌گذارحتما فرهنگ غنی ایران اسلامی ‌را در این مورد رعایت خواهد کرد و شرایط و ضوابطی را لحاظ خواهد کرد و ما سعی می‌کنیم مشکلاتی از این قبیل را برطرف کنیم و به حداقل برسانیم اما باید پذیرفت که بحث
مجتمع سازی مشکلاتی را در پی دارد که همکاری شهرداری‌ها و نظام مهندسی و معماران را برای برطرف شدن می‌طلبد.