شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه تهران ملزم به خرید املاک بافت‌های فرسوده تهران به قیمت روز هستند. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: برخی شهروندان تهرانی مناطق جنوبی شهر تهران که املاک آنها در طرح‌های نوسازی بافت‌های فرسوده قرارگرفته، از قیمت‌گذاری املاک خود تا ۳۰درصد کمتر از قیمت منطقه توسط شهرداری گلایه داشته و این مساله امتناع شهروندان از واگذاری املاک را به دنبال داشته است. علیرضا عندلیب افزود: شهرداری در نوسازی بافت‌های فرسوده‌ای که در طرح‌های شهری قراردارد باید رضایت صاحبان املاک را جلب کند. وی افزود: هم‌اکنون در نوسازی بافت‌های فرسوده چه در طرح نوسازان و چه نوسازی واحدهای قرارگرفته در طرح‌های شهری مشکلی وجود ندارد و فقط نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم. به گفته این مقام مسوول، شهرداری، مالکان بافت‌های فرسوده مناطق ۲۲‌گانه تهران را با استفاده از تسهیلات بانک صاحب خانه می‌کند.

عندلیب تصریح کرد: از آنجا که قیمت منطقه‌ای ملک در مناطق جنوب تهران ارزش افزوده چندانی نداشته و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خود مردم تمایل به ساخت‌وساز در این مناطق ندارند، بنابراین طرح مسکن جایگزین در بافت‌های فرسوده، بهترین راه‌حل این مشکل است.

وی‌ با بیان اینکه شهرداری در پنج روش بافت‌های فرسوده تهران را نوسازی می‌کند، تاکید کرد: نوسازی از سوی مالک، نوسازی با مشارکت بخش خصوصی، واگذاری زمین به شهرداری، استفاده از تسهیلات شهرداری و شرکت در طرح تامین مسکن جایگزین از روش‌های نوسازی بافت‌های فرسوده است.

وی وجود بافت‌های فرسوده در تهران را واقعیت تلخ توصیف کرد و افزود: در مناطقی از تهران در هر هکتار ۸۰۰نفر زندگی می‌کنند در حالی که استاندارد زندگی در این مساحت ۱۲۰نفر است.