عضو هیات ‌مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان گفت: اتخاذ برخی راهکارها برای خانه‌دار شدن مردم مفید نیست. بیژن کاموری، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری موج، گفت: زمانی که تورم موجود در جامعه به حدی رسیده که اثر نامطلوبی بر قیمت کالاها و قدرت خرید مردم گذاشته و موجب خنثی شدن برخی راهکارهای دولت شده است و در عین حال قدرت خرید مردم نیزدر سطح مطلوبی نباشد، اتخاذ برخی راهکارها برای خانه‌دار کردن مردم موثر نخواهد بود و موجب هدررفتن سرمایه و وقت می‌شود.

وی افزود: امروزه رشد و گسترش صنعت ساختمان‌‌سازی با استفاده از شیوه انبوه‌سازی محقق می ‌شود و با سرمایه‌‌گذاری انفرادی و توجه نکردن به هدف کلان کشور که ساخت یک‌‌میلیون واحد مسکونی در سال است نه تنها کاری از پیش نخواهد رفت، بلکه با گذشت زمان و از دست رفتن سرمایه‌‌ها، از سال گذشته نیز عقب‌تر خواهیم بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما تفاوت بسیار زیادی بین تصمیم‌گیری و اجرا وجود دارد. وی اعلام کرد: برای حل بحران مسکن در کشوری که دارای ۲ مقوله کمبود مسکن و افزایش کاذب قیمت مسکن است، باید ریشه‌‌های آن را در اقتصاد کلان کشور جست‌‌وجو کرد نه در جای دیگر.

به گفته وی زمانی که مردم جامعه به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی پس از ۱۵ تا ۲۰سال خانه‌دار می‌‌شوند، نشان از بیمار بودن اقتصاد آن کشور است.در حال حاضر زمین تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است که قیمت آن هر سال در نوسان شدید قرار دارد.