ویلاهای میلیاردی شهرک غرب
ازنگاه املاک بزرگ پایتخت
منزل مسکونی دو یا سه نسل پیش از ما، حیاطی داشت با چند درخت قدیمی، حوض آب و باغچه‌ای که در آن سبزی کاشته می‌شد. اگرچه اجداد ما، در چنین خانه‌هایی زندگی می‌کردند اما دست یافتن طبقه متوسط ایران به چنین خانه‌هایی، این روزها به پول هنگفت نیاز دارد.

اگر تمایل دارید آپارتمان‌های کم نور و کم اکسیژن را رها کنید و مثل قدیمی‌های ما، در خانه‌ای حیاط‌دار زندگی کنید، باید ماشین حساب بردارید و مطابق جدولی که تازه‌ترین قیمت‌های پیشنهادی فروش خانه‌های ویلایی، در آن قید شده است، نقدینگی جمع کنید.
برای خرید ویلا و یا خانه‌های ویلایی، باید در نظر داشته باشید که متراژ این نوع خانه‌ها زیاد است، بنابراین قسمت عمده‌ای از نقدینگی شما صرف خرید یک ویلا خواهد شد. در جدولی که پیش‌روی شما قرار دارد، قیمت ویلا از متری ۵/۱میلیون تومان تا حدود ۴میلیون تومان دیده می‌شود که با توجه به سن، موقعیت و امکانات آن، قیمت‌گذاری شده است.
اگر می‌بیند برخی قیمت‌ها به شکلی عجیب پایین‌تر از تصور شما در جدول آمده است، اول به سن آن نگاه کنید و بعد تحقیق کنید که «بنا» چه موقعیتی دارد. سن برخی از بناهای عنوان شده در جدول آن قدر زیاد است که به اصطلاح به آن خانه‌های کلنگی می‌گویند و با در نظر گرفته شدن احتمال عقب‌نشینی یا وجود بنا در طرح‌های خاص، قیمت آن تعیین شده است.
در مقابل، اگر با قیمت‌های بالا مواجه شدید، این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است برخی ویلاها، دارای سونا، جکوزی و استخر روباز باشند.
از طرف دیگر، معادله‌ای در بازار مسکن وجود دارد که در قیمت ویلاها تاثیر مستقیم می‌گذارد.
این قاعده می‌گوید هرچه متراژ بنا، بالاتر باشد، تقاضا برای خرید آن پایین می‌آید و هرچه تقاضا برای خرید پایین بیاید، از قیمت آن کاسته می‌شود.
در‌حقیقت بازار دادوستد ویلاهای بزرگ، تابع عرضه و تقاضا است. احتمالا باید به این مورد هم توجه کنید که ویلاها به دلیل قیمت بالایی که دارند، از قابلیت نقدشوندگی پایینی برخوردار هستند، به همین دلیل اگر خواستید ویلایی را به فروش بگذارید، حتما به خاطر بسپارید که باید چند ماه منتظر مشتری بمانید.