پانزدهمین سمینار معرفی عمران برگزار شد

سمینار معرفی عمران برای پانزدهمین بار در دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با هدف آشنایی با دستاوردهای فرهنگی، علمی و ارتقای روحیه پژوهش در دانشجویان این رشته امروز (شنبه) برگزار شد.

دکتر امین غفوری پور استادیار گروه عمران و برپاکننده این سمینار با بیان این مطلب گفت: دانشجویان ما احتیاج به پژوهش و تحقیق دارند و این فرهنگ در آنها کمک است و این سمینار کمکی به تربیت روحیه آنها در این زمینه می‌شود. وی در خصوص مشکلاتی که در سال‌های اولیه برپایی این سمینار با آن مواجه بودند، گفت: این حرکت در سال‌های اول توام با محدودیت و استقبال کم دانشجویان بود ولی هر چه به جلو رفتیم این حرکت به صورت نهادینه صورت گرفت و مسوولان دانشگاه حمایت چشمگیری از این سمینار به عمل آوردند. دکتر غفوری با بیان این مطلب که رشته عمران از اولین رشته‌هایی که در ایران تاسیس شد و پیشرفت چشمگیری در ۲۰ سال اخیر داشته است، گفت: در دو دهه اخیر سعی شده که از نیروهای داخلی در ساختمان سازی، پلسازی، سدسازی و جاده‌سازی استفاده شود. در حال حاضر ۹۰درصد الی ۸۰درصد نیروهایی که مشغول ساختن سدهای کشور هستند را نیروی داخلی تشکیل داده‌اند و در سایر موارد به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و در مهندسی ساخت صنایع دریایی و نفتی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم. برگزاری اولین همایش مقابله با سوانح طبیعی

اولین همایش بین‌المللی مقابله با سوانح طبیعی پنجم دی‌ماه سال‌جاری با حضور رییس‌جمهوری، وزیران مسکن و شهرسازی و کشور در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا آزموده اردلان مدیر قطب علمی مهندسی نقشه برداری و مقابله با سوانح طبیعی در جمع خبرنگاران گفت: قطب‌های علمی مراکزی هستند که از سوی مراجع علمی به عنوان سمبل تحقیقات علمی طراز اول شناسایی می شوند به همین منظور برای معرفی شاخص‌های مقابله با حوادث طبیعی اولین همایش بین‌المللی مقابله با سوانح طبیعی پنجم و ششم دی‌ماه امسال با حضور رییس‌جمهوری، وزیران مسکن و شهرسازی، کشور و شهردار تهران در محل دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. وی ادامه داد: هدف از برگزاری همایش مزبور گردآوری دانشمندان مرتبط با سوانح طبیعی و ارائه گزارش به یکدیگر و جامعه است بنابراین این همایش می تواند شبکه‌ای از افراد علمی را که در زمینه‌های مختلف و مخصوص مربوط به سوانح طبیعی فعالیت می‌کنند را به وجود آورد.

اردلان با بیان اینکه این همایش در ۱۰محور فنی و مهندسی برگزار می‌شود گفت: برای همایش مقابله با سوانح طبیعی ۳۳۰ مقاله ارسال شده است که ۲۲۰ مقاله در زمینه فنی و مهندسی پذیرفته شده که ۳۹ مقاله به صورت شفاهی و مابقی به صورت پوستری ارائه خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: در مجاورت همایش مزبور کارگاه‌های آموزشی از مراکز تحقیقاتی مختلف خواهیم داشت که اقدامات خود را به صورت کارگاه آموزشی و غرفه ارائه خواهند کرد. اردلان گفت: در این همایش احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری نیز با ارائه مقاله‌ای در زمینه حمل‌و‌نقل شرکت کرده است.