بهمن الیاسی با بیان این‌که در ساخت مسکن و کاهش تورم در این بخش وزارت مسکن به تنهایی مقصر نیست، تصریح کرد: باید مجموعه‌ای از وزارتخانه‌ها و به ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با یک همفکری و همدلی برای آینده بخش مسکن برنامه‌ریزی بکنند. این عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که عقب‌افتادگی‌های یک‌میلیون و ۶۰۰هزار واحد مسکونی از سال‌های گذشته بر مشکلات فعلی مسکن نیز اضافه کرده است، افزود: اگر بتوان تا سال ۹۱ این مشکل را حل کرد، باید سالی دوهزار واحد مسکونی بسازیم که به علت هماهنگ نبودن سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها تا به حال نتوانستیم این اهداف را محقق کنیم.

وی با تاکید بر این که اگر طرح جامع مسکن و سایر لوایح و طرح‌ها منبعث از تصمیمات دولت است باید سریعا اجرا شود و تاثیر خود را در جامعه نشان دهد، اظهار داشت: یکی از الزامات این طرح‌ها که بسیار موثر در تحقق این بخش است مصالح ساختمانی بوده که در این رابطه مشکلات بسیار خاصی داریم و به ویژه در ارکان اصلی این مصالح که آهن ، میلگرد و سیمان است ما در حال حاضر مشکلات خاصی داریم.

وی با بیان این که اگر بخواهیم مشکلات موجود در بخش مسکن حل شود باید رییس‌جمهوری تمامی وزارتخانه‌ها را در این رابطه به عنوان یک مسوول مستقیم مورد خطاب قرار دهد و از همه آنها کار بخواهد افزود: حل مشکلات بخش مسکن نیاز به یک همکاری، همدلی و اراده قوی دارد و از طرفی دیگر باید به گونه‌ای برای سرمایه‌های کوچک مردم جای امنی پیدا کنیم و از سرمایه آنها در این بخش استفاده کنیم تا از نظر مالی نیز مشکل نداشته باشیم. این عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است: البته در کلان‌شهرهایی مثل تهران وجود تعداد زیادی واحد مسکونی خالی از سکنه از دلایل دیگر کمبود مسکن است که برخی به علت نیاز مسکن نمی‌سازند، بلکه برای سرمایه‌گذاری این کار را انجام دهند و هر زمان قیمت بالا رفت اقدام به فروش آن می‌کنند.

الیاسی متذکر شد: دولت باید در این زمینه نیز یک برنامه‌ریزی منسجم و خاصی داشته باشد تا در بخش‌های مختلف اقتصادی، پول‌ها را سودآور کند که اگر دولت به طور متعادل و منظم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در هر بخش اقتصادی مردم بتوانند از سرمایه‌گذاری سود ببرند. طبیعتا صاحبان سرمایه در بخش‌های دیگر مانند تولید و سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارخانه‌ها اقدام خواهند کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین با بیان این که در امر مسکن طرح ضربتی نداریم و چگونه می‌خواهیم با این شرایط موجود که اجرای هر پروژه حداقل دو یا سه سال به وقت نیاز دارد طرح ضربتی اجرا کنیم؟ خاطرنشان کرد: البته می‌شود شتاب این حرکت‌ها را اضافه کرد به طوری که با وارد کردن تکنولوژی‌های جدید می‌توانیم به فرض مثال یک آپارتمان

۲۰۰ واحدی را که در یک سال می‌سازیم با مصالح سبک پیش ساخته و تکنولوژی‌های جدید در ۶ ماه به اتمام برسانیم که اگر بتوانیم این تکنولوژی‌ها را وارد کرده و از آن استفاده کنیم این اقدام می‌تواند به اجرای طرح‌های ضربتی کمک کند در غیر این صورت نمی‌توان کار ضربتی کرد.