مدیر عامل سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: بهمن‌ماه سال گذشته پروژه‌ای در شهرداری تحت عنوان ممیزی شهر آغاز شده است و شهرداری‌ها طبق قانون ممیزی شهر موظف هستند طی دوره‌ پنج‌ساله شهر را ممیزی کنند. علی‌اصغر قایمی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: در آن قانون دیده شده که هر پنج سال یک بار تغییرات بررسی و ثبت شود تا سال ۸۴ نوبت ممیزی مرحله پنجم رسید و قرار شد سرویس‌های نرم‌افزاری کار فراهم شود که بعد از فراهم شدن سرویس‌های نرم‌افزاری، شهر ممیزی شروع شد که این به منزله آخرین ممیزی شهر خواهد بود، زیرا بعد از آن اطلاعات در سیستم درخواست‌ها به‌روز می‌شود.

وی افزود: از اواخر سال گذشته ممیزی شهر را آغاز کردیم که به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود و ۷۰۰ مامور ممیزی با لپ‌تاپ به املاک مراجعه و همان جا اطلاعات را وارد لپ‌تاپ می‌کنند و بعد با کنترل و نظارت، اطلاعات در دیتابیس تجمیع می‌شود.

او تصریح کرد: به دلیل بالا بودن حجم کار در جمع‌آوری اطلاعات حدود دو میلیون ملک در سطح شهر تهران ممیزی و تا اواخر امسال یا اواسط سال آینده تمام می‌شود و بعد از اتمام کار، دیتابیس جامعی از اطلاعات املاک شهر تهران استخراج و به روز کردن آن مطرح می‌شود، زیرا شهر پویاست و این با تجدید بازدیدها صورت می‌گیرد؛ در هر حال اطلاعات دقیق خواهد بود مگر اینکه تخلفی در ساخت و سازها صورت بگیرد.